Et lite spørsmål om linkbygging

Forstår det slik at O store Google bare teller med én av url-ene om du har samme url med forskjellig ankertekst. Altså, om du har hemmis1, hemmis2 og hemmis3 som ankertekst, der alle har mittdomene.com som url, får jeg bare juice fra 1 av dem, evt blir juicen spredt ut over de tre (aldri helt fått tak i hvilken av de to som stemmer).

Så vidt jeg skjønner kan jeg altså ikke gjøre som nevnt over, men kommer jeg til å få juice til alle urls om jeg gjør som i eksemplet under?

mittdomene.com/side1 --> ankertekst1
mittdomene.com/side2 --> ankertekst2
mittdomene.com/side3 --> ankertekst3

Både url og anker er forskjellig. Får jeg nå 3x juice? :rolleyes:

Hva om jeg gjør slik:

mittdomene.com --> ankertekst1
mittdomene.com/side1 --> ankertekst1

Samme anker på to url-er.

picxx

WF 09
sub
sub
subdomener er det noe som kalles.

mapper er og forblir på ditt domene uansett hvordan du vrenger og vender på det.

Så jeg vil bare få 1x juice uansett hva jeg gjør? Vil en url på feks et forum gjelde bare 1 gang selv om den er lagt inn fra 2 forskjellige ip-er? Feks om jeg lager meg en konto som jeg bruker når jeg er hjemme hos gamlingene og en annen som jeg bruker når jeg er i leiligheten eller andre steder, vil dette gjelde som 2, eller får jeg fortsatt bare 1 stk juice? :D

Sist redigert:

picxx

WF 09
Så jeg vil bare få 1x juice uansett hva jeg gjør? Vil en url på feks et forum gjelde bare 1 gang selv om den er lagt inn fra 2 forskjellige ip-er? Feks om jeg lager meg en konto som jeg bruker når jeg er hjemme hos gamlingene og en annen som jeg bruker når jeg er i leiligheten eller andre steder, vil dette gjelde som 2, eller får jeg fortsatt bare 1 stk juice? :D

5Xsub's, + 1 Xtop , pluss en hovedside inn til ut.
3Xsub's + 3 X regger + FFA + freesite.

Dette er en uke.

Kommer til å kjøre noen turorials på dette senere... følg med ;)

Heheh det der fatta jeg ca null av. Men så stod jeg også opp for 5 minutter siden.. :p Gira på å forklare? Er det evt lenge til tutorialen kommer? :rolleyes:

Sist redigert:

gjedda63

Medlem
Min erfaring er at Google bryr seg kun om 1 link fra et nettsted til samme adresse. Hadde 4 linker til samme nettsted (tekstlinker fra profilsider) fra masse høy PR nettsteder. Oppdaget at kun den første linken ga høy rank for nøkkelordet. De andre tre er ikke å se. Så min konklusjon er aldri mer enn en link til et nettsted, de andre er bortkastet. (legg heller inn linker til andre nettsteder om du har).

Topp