Jeg har bodd i Nederland, Norge, Sverige, og Norge.
Nederland er det meste hast hast hastverk. Er man vant med det, føles Norge som fortidspensjon. Men nå jobber jeg for meg selv; jeg vil for mye, og har derfor for mye å gjøre. Stort smil
Jeg er happy med Norge som utfallsbase. Lave skatter, billige biler og mat, ingen sykehuskø... Vel, ok - ingen av dette, men det er forholdsvis trygt for ungene, og naturen her er veldig veldig fin.
Vi var i Caribbean i 5 måneder ifjor (seilte med OM skipet Logos2, jeg var økonomi-ansvarlig og IT på si - det siste var en lett jobb pga han før meg som gjorde en god jobb). Det var en utrolig kjekk opplevelse, og veldig bra for nettverket (kjenner så å si folk verden over nå, så det er bare å reise...).
Jeg har veldig lyst å kjøre en
bobil to Hong Kong (kjenner folk der), men nå har kona og jeg 4 unger, så det får vente noen år. Så det får bli med kortere opphold andre plasser (hvis noen som bor andre plasser har lyst å invitere oss over... haha).
Jeg ser i mange andre (og føler det selv) det Ivar Aasen skrev om "Nordmannen":
Fram paa Vetteren stundom han tenkte:
Giv eg var i eit varmare Land!
Men naar Vaarsol i Bakkarne blenkte,
fekk han Hug til si heimlege Strand.
Jeg likte St. Lucia veldig godt. Dit reiser vi nok kanskje tilbake engang for å bo der - en stund.