Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Shopify/Paypal - cartjacking?

ainv

New Member
Jeg valgte å bruke Shopify til nettbutikken min og har et problem med ettertraktede varer, siden noen av de varene jeg har er veldig begrenset (leverandører gir meg ikke tillatelse til å kjøpe mer enn et visst antall).

Problemet kommer når jeg legger disse ut og det er folk som prøver å kjøpe samme gjenstanden samtidig. Varene blir lagt i handlekurven, men innen de rekker å betale (via Paypal) så selger det ut og kunden blir da "snytt" for varene og varene blir bare kastet ut av handlekurven til den som er tregest. Cartjacking er et vanlig uttrykk på engelsk men fant ikke noe ord som kan beskrive dette på norsk.

Shopify har en 5-minutters "carthold" sier de, men jeg tror ikke dette stemmer da jeg har blitt snytt for varer selv selv om jeg er aldri så kjapp. Dette irriterer mer enn nødvendig og jeg tror at jeg mister kunder på det også.

Så lurte på om det er noen andre som har samme erfaring og som eventuelt vet om det er noe jeg kan gjøre for å unngå dette. Jeg vet at det er andre butikker som har samme løsning som har klart å utvide carthold-tiden med 15-30 min. Jeg har bare ikke funnet ut av det ennå... :confused:
 
Topp