Erfaringer med Servage.net?

Santo

Active Member
Hei,

Jeg skal hoste en del videofiler (.flv) som skal "streames" via JW Player fra en annen side og trodde jeg hadde funnet meg en god og svært rimelig host, nemlig Servage.net.

De har en pakke som tillater utrolige 7500 GB trafikk i måneden og 750 GB lagringsplass til 6,35 EUR i måneden. Nesten for godt til å være sant altså.

Har nå testet noen dager og hastighetene deres har vært veldig gode, både når det gjelder opplastning og nedlastning, men i dag gikk det plutselig superduper tregt å laste ned filer fra webområdet mitt. Dvs. ca. 13 kb/sek imot vanlige ca. 1,22 mb/sek. Upload via FTP går fortsatt raskt. Dvs. omtrent så raskt som linja mi tillater, noe som er rundt 1 mb/sek.

Dermed er det noe som er rart her... Har tatt kontakt med supporten deres, så får vi se hva de hoster opp med etterhvert... Men er det andre som har erfaringer med denne hosten?

Alle erfaringer og tips mottas med et stort takk :)

Sist redigert:

Knut

Medlem
Min egen erfaring er at det til tider er ekstremt trege servere. De er ganske så raske med å sende ut advarsler om man tar litt ekstra ressurser, som f.eks en periode med mange besøkende. De er ganske så kjappe med å stenge ned siden det gjelder også.

Plussiden er at de har veldig rask, god og hyggelig support.

Nutz

Med lem
Servage er egentlig "greit nok", bare du ikke er avhengig av at det skal funke 100% hele tiden.
Til tider veldig treigt, byttet da det ikke var mulig å få stabil tilkobling til MySql fordi det var så mange brukere per Db-server som benyttet det hardt..
Bygde meg opp et "kartotek" over de forskjellige DB-serverene der for å se hvem det var minst belastning på, kom egentlig frem til at det å velge de som var basert på MySql 4 var de beste, da de aller fleste vil ha det nyeste. :)

Hadde kommunikasjon med en danske som var på samme hotellet, fordi han tilfeldigvis kom seg inn på min konto via hans. :D (han gjorde ikke noe faenskap, men hadde full tilgang til alt på mitt kontrollpanel)
Vi meldte begge i fra, og det var selvfølgelig "umulig" at dette kunne hende..
Var bare dusten meg som hadde for svakt passord, og måtte bytte (gjorde vel dette 3-4 ganger), dansken kom inn igjen via samme vei. (Bare for å bevise svakheten i systemet der)
Saken var den at han fikk tilgang fra sin innlogging, uten å benytte mitt passord
Ingen trodde han, selv ikke da han postet en melding til support fra min konto.
Så Servage er vel som tyskere flest, de "Dr.Ing" -sakene ser aldri feil i sine systemer dersom de ikke tryner i dem selv.
Support er hyggelige som fy, men vet egentlig ikke hvor verdifullt det er dersom de ikke kan ta tak i problemene.

picxx

WF 09
Så Servage er vel som tyskere flest, de "Dr.Ing" -sakene ser aldri feil i sine systemer dersom de ikke tryner i dem selv.
Support er hyggelige som fy, men vet egentlig ikke hvor verdifullt det er dersom de ikke kan ta tak i problemene.

Servage er dansk, men flyttet hovedkontor til tyskland for et par år siden.

Som du sier er de "greie nok" om man kan leve med litt nedetid, en del sider man ikke får tilgang til grunnet DDOS attacks og sider som blir slettet sånn helt uten videre (det er et absolutt must å ha oppdatert backup av filer såvel som database skal du hoste der).

Supporten som det blir skrytt av er vel den treigeste av de firmaene jeg har virtuell konto hos, men når de er ferdig med å drikke kaffe, tatt seg en røyk og fått chattet ferdig på sin indiske msn får du da et svar etterhvert.

Om de er verdt prisen du betaler? Ja, så absolutt.
Du kommer liksom ikke med 10.000 bols og forventer å få kjøpe en fellali heller.

Ang. lagringsplassen er jeg ganske sikker på at du får hoste 750GB filer hos dem,
og du får sikkert bruke ditto med båndbredde også, om det er en bruker som bruker alt.
Det de derimot gjør er at de throttler kontoen din når du har brukt over 2GB trafikk, så da går det som ei lus med spaserstokk over en dam med superlim.

Santo

Active Member
Ang. lagringsplassen er jeg ganske sikker på at du får hoste 750GB filer hos dem,
og du får sikkert bruke ditto med båndbredde også, om det er en bruker som bruker alt.
Det de derimot gjør er at de throttler kontoen din når du har brukt over 2GB trafikk, så da går det som ei lus med spaserstokk over en dam med superlim.

Så de struper faktisk hastighetene? Det kan ihvertfall virke slik her, for har hatt kontoen i nesten fire dager nå og hele tiden har jeg hatt god hastighet derfra, men nå går det som sagt saaaakte...

Servage har forøvrig en testfil som man kan laste ned for å sjekke hastigheten:
http://www.servage.net/downloads/10Mtest.rnd (10 MB)

Og når jeg laster ned denne er det med en slik hastighet som jeg hadde på eget webhotell i starten, altså over 1 mb/sek, men når jeg legger den samme filen på eget webområde og forsøker å laste den ned derfra er det mer som ei lus med spaserstokk som du snakker om, altså under 50 kb/sek...

Supporten til Servage.net kom forøvrig bare med noe svada om at det ikke gikk tregt fra der de satt + et annet sted i Tyskland...

Har forøvrig mulighet til å benytte en "Money back guarantee", så tror det blir det... Desverre, da dette så så bra ut i starten :(

Nutz

Med lem
Ante ikke at de forkrøpla forbindelsen etter noen gig.. :confused:

Har egentlig alltid hatt kjapp forbindelse via ftp og http-nedlasting.

Dette med at de var Danske har jeg heller ikke fått med meg, når noen har GmbH etter navnet, så antar jeg automatisk at det er tyske greier. :)

picxx

WF 09
Ante ikke at de forkrøpla forbindelsen etter noen gig.. :confused:

Joda, de gjør det om du bruker litt mye båndbredde.
Værre er det om du bruker for mye systemressurser. Da suspenderer de bare kontoen din.
Hadde et galleri der for en tid tilbake (4-5 år vel) da de faktisk enda ikke helt var forkrøplet og oversolgt, men 11.000 hits i timen fikk jeg ikke da heller gitt, så kontoen var suspendert når jeg kom tilbake fra en ferieweekend.
Men som sagt så er de egentlig "helt greie" til den prisen man betaler.

Msites Ltd

Livsnyter
Servage er helt greit - det er som det blir sagt litt hastighetsutfordringer og litt databasehikke med jevne mellomrom....

Support kan være både superrask og treg som f.... Og, der som mange andre steder virker det som om det er liten kompetanse eller villighet til å innrømme feil.

Santo

Active Member
Da har jeg sendt en epost om at jeg ønsker kontoen min hos Servage.net kansellert og alle mine kronasjer tilbakeført...

Men jeg står jo uten serverplass til mine videofiler (adult)... Er det noen som vet om en hostingleverandør som tilbyr raske linjer og rimelig båndbredde?

Det jeg egentlig trenger er bare en lagringsplass for .flv-filer, som jeg serverer brukeren via en hjemmeside som er hostet i Norge...

På forhånd takk til alle som måtte ha et tips eller to :)

(Skal forøvrig se litt mer på nationalnet tipset ditt picxx. Takk!)

Nutz

Med lem
Nei, 11.000 hits i timen til bilder er vel i overkant av hva man får lov til på de fleste delte servere. I tillegg kanskje like mange hits x 5-6 til MySql i samme slengen.
De er også restrektive med dette med å bruke det som ren lagringsplass, skal være relatert til Web-innhold og det som er "normal bruk" for en webside.
Bruke det til banner-server, og ta de som tar for seg av felles goder på bekostning av andre skal de egentlig slå ned på. Mulig de har oversolgt, samtidig som de fremstår som veldig liberale med trafikk og lagring gjør at brukere som virkelig utnytter dette blir overrasket. Rett og slett markedsfører noe de egentlig ikke tillater kunden å
bruke.
Kommer nok til å fornye når faktura kommer i år også.. Har endel sider der som jeg ikke har hjerte til å legge ned, og heller ikke gidder å flytte.. De fungerer jo! :)

Nutz

Med lem
Søkte på FLV hosting på google.. Mange treff hyperion.
Leste igjennom AUP og så at Adult ikke var noe hinder dersom det var folk over 18 som deltok frivillig..

Santo

Active Member
Søkte på FLV hosting på google.. Mange treff hyperion.
Leste igjennom AUP og så at Adult ikke var noe hinder dersom det var folk over 18 som deltok frivillig..

Jeg trenger egentlig ingen særskilt streamingserver selv om jeg benytter .flv filer.

Skulle dermed bare hatt "en egen mappe" som er tilgjengelig via http og som tillater mye båndbredde og god hastighet. Altså ingen databaser, php/asp-støtte, eller epost-tjenester.

Har googlet mye frem og tilbake, men lurte mest på om det er noen som kjenner til noen som tilbyr mye båndbredde for ikke altfor mye penger. Adult har en tendens til å dra mye trafikk... ;)

picxx

WF 09
Dreamhost er vel en av de bedre på sånt som dette? LITT treigt kan det jo gå til tider, men det er vel aldri helt håpløst heller...

Dreamhost hadde noen seriøse glipp i 2006 og delvis litt inn i 2007, men etter den tid er det blitt mitt favoritt "budget webhotell". Har hatt TGP gallerier hostet der som er kommet til hos thehun og har fått over 40.000 hits i timen uten at de stengte eller suspenderte (mulig de throttlet, hva vet jeg). Lynrask support, som faktisk mange ganger vet hva de snakker om. Men selvsagt kan det være glipper innimellom som at de driter i å speile deg under en softwareoppgradering på databasen og slikt, men i løpet av de siste 1 1/2 - 2 årene har det, såhvidt jeg vet, ihevrtfall vært minimalt med nedetid. Mye av den negative omtalen av dreamhost man finner på nett stammer også fra den tiden jeg nevnte over.
Ellers er vel det mest negative at de har et hjemmesydd og ganske uoversiktelig kontrollpanel.
Nå skal det sies at jeg aldri har testet ut hostgator, men etter tilbakemeldingene her inne hadde jeg desidert enten kjøpt meg en 4.de dreamhost konto eller testet ut hostgator om jeg skulle økt med flere virtuelle hoster (noe jeg ikke har behov for akkurat for øyeblikket).

Glemte jeg nesten... om noen ønsker å bruke min affiliatelink etter denne avhandlingen kan man bruke denne:
Web Hosting by DreamHost Web Hosting: Web Sites, Domain Registration, WordPress, Ruby on Rails, all on Debian Linux!

Topp