Erfaringer med radioinnslag?

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Av og til hender det at en eller annen radiostasjon vil ha Gjerrigknarken på lufta fordi det er morsomt å prate om å spare gryn. Var hos NRK Østafjells i dag (mellom kl 12-13), men har vel ikke helt troen på at det gir den store boosten.

Som merkebygging er vel slikt bra eller? Noen som har erfaring med merkebygging i forhold til "gammeldags" merkevarebygging via radio eller tv for den saks skyld?

Har slengt ut opptaket på Youtube: Programlederne er flinke til å nevne nettsiden vår :) Men 10 minutter med small talk gir kanskje litt goodwill?

Ole Avranden

utvandret
Har ikke noen egen erfaring med det, men på ett markedsførings- & seo-forum jeg beveger meg på er det en del som skryter veldig av både radio- og avis-profilering. - Selv om det ikke gir noen umiddelbar "klikk"-mulighet snakkes det om god trafikkøkning i dagene etter intervjuet.

Hørte på deler av intervjuet med deg, og det var veldig god eksponering av nettstedsnavn og det kom jo frem at dette var gjerrigknarken sjøl - som du vel håpet på :)

Merkevarebygning offline er nok svært undervurdert, og dessverre vanskelig å måle. Sjanse for at folk husker å gå inn på siden din i fremtiden er mye større etter et radioinnslag som dette, og det er nok vel brukt tid.

Markedsføring av denne typen er mye mer verdt enn vanlig reklame som folk ofte "ikke" ønsker å høre på så, er dette noe som er nyttig og underholdene.

appelsin

Medlem
Rune:

I ditt tilfelle vil jeg tro at du allerede har mye trafikk, slik at effekten av mediepublisitet vil ha en prosentvis lavere effekt enn om en totalt ukjent nettside plutselig fikk medieoppmerksomhet.

Ren matematikk :)

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Rune:

I ditt tilfelle vil jeg tro at du allerede har mye trafikk, slik at effekten av mediepublisitet vil ha en prosentvis lavere effekt enn om en totalt ukjent nettside plutselig fikk medieoppmerksomhet.

Ren matematikk :)

Det har du nok rett i. Ser ingen store utslag i statistikken, men jeg har et håp om at et radioinnslag på dagtid (kl. 12-13) kan gjøre at "nye" brukere dukker opp etter hvert.

Sjanse for at folk husker å gå inn på siden din i fremtiden er mye større etter et radioinnslag som dette, og det er nok vel brukt tid.

Kan ikke skade i alle fall nei.

Hørte på deler av intervjuet med deg, og det var veldig god eksponering av nettstedsnavn og det kom jo frem at dette var gjerrigknarken sjøl - som du vel håpet på :)

I alle fall nevnte programlederne nettadressen rimelig hyppig...

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hadde vært en ide med en incentive å besøke siden? "Vi trekker en vinner blandt de som registerer seg bladibla. Det er ikke noe stor gevinst - hallo, det er jo gjerrigknarken sjøl! - bladibla".

Børde være en slags QR-kode app for radio spør du meg...

Topp