Er det noen som har erfaringer med NUF og distributøravtaler? Siden NUF er uten kapital og ikke er så veldig kredittverdig i mange selskapersøyne.
Noen som har distributøravtale med selskaper som Norek osv. via sitt NUF?
Woot??bla IF forsikring, Shell, Aktiv Kapital.
Er det noen som har erfaringer med NUF og distributøravtaler? Siden NUF er uten kapital og ikke er så veldig kredittverdig i mange selskapersøyne.
Noen Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret som har distributøravtale med selskaper som Norek osv. via sitt NUF?
Woot??
Akhttp://kontorfabrikken.no/hva-er-nuf/tiv Kapital
Norske Shell
IF er et NUF, fordi det er det det er; eid av Sampo fra Finland...
at en liten shellstasjon skal være NUF blir det samme som å si at den lokale gressklippershappa også er NUF, det betyr ingenting.
På papiret har alle NUF et hovedkontor i utlandet, men det vet du like godt som meg at i mange tilfeller er det kun på papiret. Hva er det som er så forbanna gunstig med NUF bortsett fra lettere krav til egenkapital? Har jeg feil når jeg sier det er AS for de kjipe? Med mindre firmaet faktisk HAR et kontor i utlandet som er mer enn pro forma...
ja, det er helt riktig. Jeg har ikke 100.000 i aksjekaptial, så derfor ønsker jeg et NUF. Tilbake til tråden, så ønsker jeg å vite om det har latt seg ordne å inngå en dis.avtale selv om man har et NUF.
Ha kapital i NUF? Hva er kravet der?
hvor mye kapital du må skyte inn avhenger av hvilket land du skal etablere deg i. Noen land er "billigere" enn andre.
MEN de 100.000 i kapital er ikke et slags gebyr du må BETALE inn, vettu. Det er penger eller verdier. Du kan ta lån på 100.000 og faktisk bruke disse penga på utstyr, osv. Du må bare alltid har verdier for 100.000 i selskapet, ikke nødvendigvis 100.000 på konto.
Husk at du med et NUF etablerer deg i to land, som betyr masse problemer. Du må stole totalt på de som levererer deg NUFet, at de leverer inn papirer til myndighetene og gjør sin del av jobben - hvis ikke kan du faktisk drive ulovlig. Og regjeringen har planer om å innføre revisjonsplikt for NUFer på lik linje med ASer. Ligningsmyndighetene har også NUFer under oppsikt på grunn av mistanker om både det ene og det andre.
Men, selvsagt kan du opprette en disp.avtale selv om du har et NUF.