Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med nettstudiet Webmarkedsfører

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Dette var interessant å lese. Jeg vurderte et øyeblikk sterkt å søke opptak på studiet. Nå skal jeg tenke meg om igjen...
 

tveiten

Medlem
Dette var interessant å lese. Jeg vurderte et øyeblikk sterkt å søke opptak på studiet. Nå skal jeg tenke meg om igjen...


Nå vil jeg også påpeke at min erfaring er fra studiet i 2008/2009 som hvis de har kjørt studiet hvert år siden da så er de ytterligere minst to kull erfaring rikere, hvis de har kjørt full fart med studiestart både høst og vår så har de potensielt fire kull ekstra på baken, så for all del kan de ha forbedret seg kraftig siden den gang.

Men, jeg tviler sterkt på det, og utifra min mening om det faglige innholdet i 08/09 så vil du lære mer på en brøkdel av tiden og spare 90% av kostnaden ved å lese deg litt opp selv og bestille dvdsettet til Rand Fishkin på SEO Software. Simplified. | SEOmoz, det er utrolig mange gode ressurser der ute som vil lære deg mer enn du gjør på eCademy om internettmarkedsføring.

Dog hvis man er fullstendig nybegynner kan man lære noe her. Men med nærmere 45 000,- kan du lære deg utrolig mye på egenhånd.


Jeg har mange ankepunkter på eCademy og webmarkedsfører studiet,

- jeg synes det er uprofesjonelt å ta 40 000,- for et studie og sette en fjorårsstudent som hovedlærer, det blir som å være 18 år, ikke ha barn og lese to bøker om barneoppdragelse og tro at man nå skal lære andre å oppdra barn. Nå står dog Nina Furu oppført som hovedlærer men det ble hun markedsført som når jeg ble "solgt" til som student også, og hun var kun inne på noen få av forelesningene, hun var langt fra noen hovedlærer.

- det å bruke mange dager og opptil to uker på å legge ut opptaket av en forelesning er ikke greit nok når man betaler nærmere 1500,- per forelesning. Det bør skje innen en dag eller to. eCademy er ikke noe veldedighetsprosjekt, studiene koster penger, masse penger..

- presentere faktafeil og vranglære. Nå er riktignok seo et fagfelt som er veldig kompleks og endres med jevne mellomrom, og når google holder kortene tett til brystet så er mye seo erfaringsbasert kunnskap, men det har vært ganske bred enighet i fagmiljøet i verden at inngående linker er veldig viktig. Et "bevis" på dette er SEOmoz sin Ranking Factors hvor godt over 100 av verdens fremste på seo og webmarkedsføring har rangert hvilke kriterier de mener har hvilken vekt. Her kommer problemet med manglende erfaring inn i spill..

- det å glemme å ta opp forelesningen og legge opp på nettstudieområde er faktisk avtalebrudd da det er en del av produktet jeg som kunde kjøper. Og å glemme det to ganger på rad er godt gjort. I tillegg ved avslutning av seo forelesningen noen uker senere(etter å ha klart å ta opp og legge ut noen forelesninger i mellom) så utbrøt hun på slutten at hun visst hadde glemt å ta opp forelesningen. Det og vranglæren var dråpen for meg, logget meg aldri igjen på systemet og lastet ikke ned resten av forelesningene eller noenting, da var det siste dråpe.


Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg synes var den verste enkeltfaktoren, om det var det at foreleser ga fullstendig blaffen i å gjennomføre to forelesninger på nytt som hun glemte å gjøre opptak av før jeg ga beskjed om at jeg ikke var interessert i å fullføre studiet, eller om det var det faktum at hun vranglærte på et fagtema hun tydeligvis ikke var sterk nok i, da er spørsmålet om det ble vranglært på andre temaer jeg ikke var kompetent nok til å vurdere faglig riktighet av. Men en av de to tingene er det.

Når eCademy i tillegg var veldig dårlig til å ta selvkritikk så gjør det meg overbevist om at potensielle studenter bør få høre om min erfaring i forkant av en kontraktsignering.


Hvilke fagfelt er det du ønsker å lære mer om? Det er mange gode linker i forumet her, og vi er flere som kan gi deg mange linker om du spesifiserer hvilket fagfelt du ønsker å fordype deg i. :)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Hei Tveiten,
Jeg er ny på det meste innen markedsføring på internett, men har et brennende ønske om å starte en nettbutikk og er interessert i alt som har med temaet å gjøre. De dvdene du refererer til om seo må jeg sjekke ut. Glad for at jeg fant dette forumet, det virker som om det er mange flinke folk som vil dele av sin erfaringer.
 

tveiten

Medlem
Hei Tveiten,
Jeg er ny på det meste innen markedsføring på internett, men har et brennende ønske om å starte en nettbutikk og er interessert i alt som har med temaet å gjøre. De dvdene du refererer til om seo må jeg sjekke ut. Glad for at jeg fant dette forumet, det virker som om det er mange flinke folk som vil dele av sin erfaringer.


Her er direktelink til de dvdene: SEOmoz | Store - Ultimate Advanced SEO Bundle: Tips, Tricks & Tactics Volumes 1 & 2

Nå ser det ut som det kan være noe galt der siden prisen står oppført lik til både ikke medlemmer og pro medlemmer.. Men en epost til seomoz burde løse det. :)

Velkommen til forumet! :) Jeg har vært medlem her i et par år, men kun vært en passiv informasjonstyv og ikke delt så mye enda, kommer til å dele mer i fremtiden! :)
 
Topp