Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Idium web +

zapotek

Medlem
1. Det første dere må finne ut er om Idium+ har en nettbutikkløsning. Rart det ikke står noe om det her om dette er tilfelle (sikker på at du ikke blander dette med et annet produkt fra Idium?)

2. Dere BØR bruke en profesjonell designer til å utforme sidene. Dette er absolutt ikke noe dere bør gjøre selv.

3. Når siden er oppe å gå begynner den virkelige jobben. Hvordan har dere tenkt å markedsføre siden og få kunder slik at dere tjener penger? Punkt 1 og 2 er blåbær i forhold til dette punktet.
 

Ubrukelig

Medlem
Jeg pratet med noen på idium å de hadde visstnok støtte for dette, men har inntrykket av at det ikke akkurat er den beste.

mystore.no virker derimot mye bedre på nettbutikk, men som sagt veldig få design muligheter.
 

zapotek

Medlem
Jeg pratet med noen på idium å de hadde visstnok støtte for dette, men har inntrykket av at det ikke akkurat er den beste.

Rart det ikke står et kvekk om dette på nettsidene til Idium. Finner heller ingen nettbutikker blant referansene. Finnes det f.eks. en betalingsløsning integrert?
 

picxx

Well-Known Member
Har sett mange som bruker idum, så de har sikkert flinke selgere.
Ang. design er jeg enig med andre her, det ser ut som noe gammelt ferdigsystem (a la 123startsiden) hvor kunden mer eller mindre er overlatt til seg selv.

Ellers enig med zapotek. Har browset en god del nettsider den siste tiden, men noen nettbutikk fra idum har jeg tilgode å se.
 

Ubrukelig

Medlem
Mystore er ganske så enkelt å bruke, sitter å knoter litt med det nå. Eneste jeg mangler er mer muligheter på design delen.

Ja, idium er veldig flinke selgere, har ringt meg fire ganger i dag. Men for nå lener jeg litt mot mystore, men de svarer meg ikke på mail.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
er avhengig av å kunne redigere og legge ut nye produkter selv

Dette er helt standard i alt jeg vet om av nettbutikkløsninger, enten du velger en turnkey-løsning som mystore, eller får noen til å sette opp magento/opencommerce/etc. for deg :)

Det pleier også å være mulig å gjøre diverse andre enkle endringer uten å trenge noen kode/programmeringskunnskap, men hva og hvor mye vil jo naturligvis variere med hvilket system du bruker :)

Yngve som er en av de som driver mystore er forøvrig medlem her, kan jo hende at det fremdeles er ferie hos dem, men virker litt rart at du ikke skal få tak i dem, er det lenge siden du sendte dem mail? Vet også at det skal gå å endre design der, har snakket med dem om det før, men mener å huske at du må bruke css for å gjøre det, at det ikke var noe som kunne gjøres via noe grafisk grensesnitt.
 
Sist redigert:
Mystore er basert på osCommerce, og vil derfor fra at alle osCommerce themes (design) enkelt vil kunne legges på deres nettsider.

Grunnen til at du ikke får redigert designet i større grad er at dette gjøre på en annen måte. Ved at man lager templates og der gjøre med programmering. Ikke "drag and drop".

Her har du siden som selgerene bruker for å vite hvor mange visninger de har:
Hjemmesider, nettsider, webdesign, internettsider til små bedrifter, fast lav pris : Idium
Eks. på nettbutikk fra dem: WebShop DEMO
 
Er en stund siden jeg satte opp magento nå, men såvidt jeg husker var det da egentlig ikke så komplisert, det eneste er at det vel krever litt mer av serveren, såvidt jeg husker.

For en som ønsker noe som god gamle GeoCities, så er Magento litt forvirrende og heavy.
 
Topp