Jeg har erfaring med
Raskesider.no og Magento. Før jeg byttet fra Host1 oppfordret jeg Host1 til å finne en løsning som bedre passet mine Magento-nettbutikker med tanke på oppetid og hastighet og sa jeg gjerne betalte for dette, men fikk ikke servert en eneste god løsning, tross purringer over flere måneder. Takk og farvel Host1.
Med Raskesider.no har jeg fått en ny verden! Sidene er lynraske, både frontend og backend. Det er en glede å jobbe backend og slippe å vente for hver minste oppdatering/handling som gjøres. Kan i større grad bruke gode bilder og videoer i presentasjon av produktene, uten å bekymre meg for lastehastigheten. Kombinasjonen hastighet og bedre presentasjon av produkter, gir kundene en bedre handleopplevelse, som igjen gir økt salg og flere fornøyde kunder.
Raskesider.no er også opptatt av hvordan nettbutikken kan optimaliseres med tanke på økt salg. De sitter på svært god kompetanse på alle aspekter ved utvikling, drift og markedsføring av nettbutikker. Har du minimalt med egen kompetanse og en velfylt lommebok kan i bunn og grunn lene deg tilbake og være trygg på at alle aspekter ved din nettbutikk blir optimalisert, mens salgene renner inn.
Servicen er personlig, rask og tilgjengelig. Du får alltid gode svar og eventuelle problemer løses hurtig.
Det som antagelig hindrer mange fra å velge Raskesider.no er kostnaden. Det er vesentlig forskjell å betale kr 300 i året hos Host1 kontra kr 600 pr. mnd. (minste pris) hos Raskesider.no. Til det vil jeg si at dersom du ikke har råd til å gi dine kunder en god handleopplevelse og bruke kr 600 i måneden på dette, så har du sannsynligvis heller ikke en levedyktig nettbutikk og bør heller vurdere om du skal bruke tiden din på noe annet.
Min konklusjon er at om du har en Magento nettbutikk som har en levedyktig omsetning og ønsker å drive den seriøst, ville jeg uten tvil valgt Raskesider.no til hosting.