Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er Pro Isp kjøpt opp?

holte

Medlem
Fikk nylig epost fra Pro Isp om store endringer.

De flytter til ny hosting plattform som de sier er driftet av deres moderselskap group.ONE, som også har Fastname, Hostnet, One, Syse og Uninett, mm.

Kontrollpanel, kundesider og hostingtjenester vil gjennomgå endringer i Januar. Cpanelet forsvinner.

Jeg valgte Pro Isp fordi de har Cpanel, er rimelige i forhold til andre norske, og har servere i Norge, men nå er jeg i tvil.

Noen som vet noe om dette?
 

Bjørnar

Gründer
Av nyskjerrighet, fordi jeg oppriktig lurer; hva er det som gjør at dere ønsker cpanel? Min erfaring med det er jo stikk motsatt, men nå er jeg vrien innimellom også.
 

xdex

Medlem
cpanel var fantastisk, nå finnes det mange bedre alternativer. Etter at jeg leste nyheten om at proisp er "kjøpt opp" noe som aldri skulle skje (sa de selv her på forumet) har jeg flyttet alt vekk. De har også annonsert dyerere domener og webhotell (skylder på inflasjon, strøm etc.)

Jeg holder meg til cloudways.com, har 10 småsider og en liten nettbutikk og betaler kun 1600kr året (alt er wordpress) inkl backup, ssl osv. Server står i Sverige, men får lav ping, og scorer godt på ulike page speed tester. Legg til en billig bunny.net cdn hvis serverlokasjon er problemet. Cloudways har fantastisk support, og et enkelt brukergrensersnitt.

I tillegg er det veldig lett å skalere løsningen dersom jeg ser at det er behov for mer kraft på servernivå.
 

holte

Medlem
Av nyskjerrighet, fordi jeg oppriktig lurer; hva er det som gjør at dere ønsker cpanel? Min erfaring med det er jo stikk motsatt, men nå er jeg vrien innimellom også.

Jeg liker Cpanel og har brukt det lenge. Fungerer bra, og selv mitt hode finner ut av det. Det finnes en del systemer og programvare som lurer hjernen, ofte med helt ulogiske eller rotete plasseringer, men som kanskje passer bra for andre hjerner? Ikke vet jeg, men jeg ser ingen grunn til å bytte ut noe som fungerer utmerket. Kanskje jeg er litt vrien jeg og.

Det skal finnes noe som heter høyre og venstrehjerne tenkning, og man har hele spekteret i mellom, og om det er tilfelle så forklarer det i hvert fall mye om alle de rare systemene og programvarene som finnes. En del virker rimelig mainstream, men mye er helt på jordet, i følge mitt hode.

Men som Xdex sier kan det jo finnes bedre systemer. Cpanel er også ganske kostbart, tror jeg, og således kan jeg jo skjønne at det kan være lurt å lage egne systemer.
 

Marius_J

Social Engineer
Syntes det er trist de ble kjøpt opp.
Spesielt etter de sa det aldri kommer til å skje.

De av dere som trenger cpanel kan jeg anbefale nordhost, Nordic hosting, zondo Norge, sircon.
Alle disse har servere plassert i Norge.
 
Da tok jeg feil. Jeg lurer på hvor jeg har det ifra at dere brukte Cpanel. Beklager.

Hei,

Ingenting å beklage! Vi vurderte en gang i verden Cpanel, men endte opp med DirectAdmin i stede.

Jeg har forøvrig en Nordhostkonto som jeg er veldig fornøyd med.

Hyggelig å høre at du er fornøyd!

Vi har forøvrig oppgradert Pro Hosting med nye funksjoner denne uken. Det er gjort på en ny server i første omgang, og planen er å flytte eksisterende kunder til tilsvarende løsning. Se mer informasjon her for de som er nysgjerrig: https://nordhost.no/prohosting.php

Ha en god helg!
 

holte

Medlem
Det er en stund siden de ble kjøpt opp ja. Det blir sikkert et kontrollpanel ala one.com som kommer. Hvis du, slik som jeg, har brukt for cpanel så har jeg flyttet en del over til Sircon, veldig fornøyd med dem. https://sircon.no/webhotell/

Jeg prøvde meg på Sircon, men lurer på om det kan ha skjedd en feil. Jeg er I hvert fall rimelig forvirret. For det første fikk jeg ikke innloggings info til Cpanel. Jeg må gå inn via min side.

Jeg bestillte Mini med 10 GB. Det står databaser I flertall, men jeg får bare èn database?

You are using your maximum allotment (1) of MariaDB/MySQL databases. If you want more, contact your service provider”

Jeg har søkt på nettsiden men det finnes ikke informasjon om databaser annet enn den meldingen som står I Cpanelet, - og da først når jeg har kjøpt tjenesten og har logget inn.

Med 10 GB og databaser I flertall er det normalt å kunne opprette en ekstra database og f.eks peke et domene, eller sette opp andre ting knyttet til eksisterende domene.

Noen som har noen erfaring med dette?
 

holte

Medlem
Har sendt dem en mail.

Håper det er meg som gjør feil ang databaser. Cpanelet var litt annerledes enn det jeg er vant med og jeg finner ingen info på nettsiden deres.
 

holte

Medlem
Jeg har vært I kontakt med Sircon og det var ikke noe problem med flere databaser, men man må be om dem. Litt annet system enn det jeg er vant med, men det går greit. Fikk raskt svar selv på mail. Brukte kontaktskjemaet på nettsiden deres og fikk svar 22 minutter senere. Det synes jeg er raskt ekspedert.
 
Topp