Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er .no domene viktig for SEO?

Når det gjelder god rangering på norsk Google, er det da viktig å skaffe seg et .no domene?

Eller går .com domene like greit så lenge man har webhotell plassert i Norge?

Og... hvilke WebHotell eller Hostingfirma er best i Norge i hensyn til SEO?
 

simonee

Medlem
Når det gjelder god rangering på norsk Google, er det da viktig å skaffe seg et .no domene?

Eller går .com domene like greit så lenge man har webhotell plassert i Norge?

Og... hvilke WebHotell eller Hostingfirma er best i Norge i hensyn til SEO?

Domene:

.no är bättre än .com, Google påminner alltid om att det är viktigt att vi sätter "the user" i första hand. Och därför är det mer logiskt att .no är bättre än .com. Men hur mycket bättre kan ingen säga.


De viktigaste kriterierna gällande webbhosten:

1-Uptime
2-Servrar i Norge
3-Servrar som gärna ikke saktar ner din webbsida, snabba servrar

"seo host" är bra om du ska bygga ett länknätverk med många sidor och börja bygga länkar mellan dem, men annars fungerar en "vanlig" host lika bra. Har du andra frågor så svarar jag mer än gärna.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Ingen forskjell på .no og .com seomessig om alle andre parametre er like (innlenker, innhold, alder etc.). Punktum.
 

Kimppa

New Member
Ingen forskjell på .no og .com seomessig om alle andre parametre er like (innlenker, innhold, alder etc.). Punktum.

Helt rätt! Det man kan göra för att vara extra säker på att Norge är landet Google indexerar eran sida i om ni har .com är att logga in på Google Webmaster Tools och bara sätta geography-settings till Norge/Norsk.
 

allegretto

Medlem
Har plassering av webhotell noe som helst å si? og have med .no vs .com?
noen som vet dette med 100% sikkerhet.. står det noen om dette hos google?

Jeg er egentlig ikke blitt noe klokere etter å ha last denne tråden...
 

zapotek

Medlem
Har plassering av webhotell noe som helst å si? og have med .no vs .com?
noen som vet dette med 100% sikkerhet..

Synes du Norske Wikipedia drar nok søkemotortrafikk? Siden er verken hostet i Norge eller er et .no domene. Innhold og lenker er det som teller. Angående hosting så er det hastighet som er viktig. En server plassert i Australia eller Uganda vil mest sannsynlig gi en tregere nettopplevelse for en nettbruker i Volda kontra en server plassert i Oslo.
 

Nutz

Med lem
Zapo, dersom server står i "Uganda", så er det brukere fra Norge som "lider" i form av større responstid, men når google måler hastighet så er jeg ikke sikker på om det blir tatt hensyn til dette altså avstand mellom reell bruker og server.
Google måler sin responsid på server. De bør bruke sine servere som er nærmest til dette.
Ellers så vil alle fra USA få topp responstid, og alle utenfor få dårligere.
 
På SEO boka til Torbjørn Flensted står det at å ha en webhotell i Norge er et pluss for SEO i Norge.

Selvfølgelig er det flere faktorer som er viktigere med hensyn til SEO.

Mitt mål er å rangere så høyt som mulig i Google.no, altså ikke Google.com.

Men jeg vet ikke om en bra Hosting i Norge.
 

Msites Ltd

Livsnyter
På SEO boka til Torbjørn Flensted står det at å ha en webhotell i Norge er et pluss for SEO i Norge.

Selvfølgelig er det flere faktorer som er viktigere med hensyn til SEO.

Mitt mål er å rangere så høyt som mulig i Google.no, altså ikke Google.com.

Men jeg vet ikke om en bra Hosting i Norge.

Skriver han noe om HVORFOR det er bedre å ha det i Norge da?

SEO er mye erfaringskunnskap, det handler ikke så alt for mye om fasiter. Dette fordi søkemotorene er dynamiske og endrer seg med tiden. De skifter algoritmer, prioriteringer etc - så derfor finnes det ikke ett fasitsvar på SEO, men mange varierte svar.
Noe du kanskje forstår ut i fra denne tråden her.

En ting som er sikkert er i alle fall at innhold er det viktigste. Samt at det du skriver om søkes etter i søkemotorene.
 
Jo, på denne boka står det at Google bruker blant annet serverens plassering for å bestemme språket på nettsidene.

Serverens plassering betyr selvfølgelig ikke alt. En godt webhotell i USA er bedre enn å plassere hjemmesiden på et **** webhotell i Norge.

Men jeg lurer på blant annet søkeordet Forum. Det er jo svært mange forum sider på USA og andre steder i verden, men når man søker etter ordet forum i Google.no, så dukker det norske forumsiden diskusjon.no på første plass.

Når man søker forum på Google.com, så er det andre forumsider som vises.

Hvorfor dukker opp diskusjon.no på første side når man søker i Google.no?

Skyldes det norsk webhotell, no. domene, norske linker, språk eller hva?
 
Det å kjøpe domene for flere år har positiv innvirkning på SEO.

Men når det gjelder hosting, vil det ha positiv virkning på SEO når man kjøper Hosting plan på 5 år enn bare 1 år?
 
Topp