Fra den tiden jeg registrerte meg her - til nå, så har forumet definitivt forrandret seg til en viss grad.
Syns folk på forumet er blitt mer utålmodige og generelt spydige, det er en håndfull medlemmer her inne som sikkert vet det godt selv.
Dette er internett, forum, whatever. Spiller det noen rolle? Du skal behandle enhver person du selv ønsker å bli behandlet. Velg sunn fornuft over aggressivitet. Det er faktiske mennesker som sitter bak pc'e skjermen. Hva vet vel du om denne personen (bare for å ta ett eksempel) fra Stord ikke har blitt mobbet IRL for sine nettsider og søker nå hjelp på webforumet for hjelp og tilbakemelding. Veldig løst eksempel, men ett eksempel allikevel.
Flere av mine kamerater og kollegaer har sett seg bort fra Webforumet pga dårlig behandling av nye og eksisterende medlemmer. (Men det bryr vel ikke dere noe om...?)
Når det kommer til tilbakemeldinger.
Hva vil du helst ha?
Spydige ærlige svar:
- F*EN nettsiden din ser helt forj*velig ut!
- Er du en webdesigner? Meg i r*va...
eller
Konstruktiv kritikk:
- Nettsiden din møter ikke dagens standard.
Her er noen forslag på hva du kan gjøre:
1. Du bør følge Difi sine regler.
Nettsiden din er ikke mobilvennlig, for å nå høyt opp i Google søk bør du gjøre:
1. Nettsiden mer mobilvennlig - her er noen eksempler for inspirasjon
Jeg ser at du skal starte nettbutikk, men mangler en god markedsføringsplan.
1. Sjekk ut disse eksemplene og bli inspirert
2. ...
Syns det er greit å gi kritikk. Men kanskje holde seg unna spydige og frekke kommentarer om man IKKE har noe å bidra med selv...
Mulig å fått til en regel om tilabakemeldingsforaet?
- Her skal det gis ut konstruktiv kritikk elns.