Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er forumet på vei ut av kontroll?

Stoppet

Banned
Den slags språkbruk egner seg neppe på trykk ?
Det finnes selvfølgelig familier som behandler hverandre så dårlig. Og det er kanskje kommentarer fra slike jeg mener admin må ta stilling til om er noe for dette forumet.

Jeg burde kanskje heller ha ordlagt meg slik:
"...ordlegge deg slik som du bør gjøre til dine barn, foreldre eller partner."
 

Stoppet

Banned
Kanskje enkelte heller skulle slutte å være så fintfølende, og innse at man er på internett, hvor folk ikke snakker til hverandre som om alle er fire år ?
Ja, har jo fått med meg litt om hvor det bærer med Internett. Man skal ikke lese mange kommentarfelt på forskjellige nettsteder før man skjønner det.

Det dreier seg ikke om å være fintfølende, men om å oppføre seg noenlunde samt å ha respekt for andre. :)
 

Stoppet

Banned
Nå har det seg slik at jeg ikke tenker på meg selv her. Det var ikke hensikten med å starte tråden.Jeg har både drevet politisk arbeid og hatt jobb i internasjonal fredsstyrke, så jeg har lært meg å tåle det meste :)

Ser at noen lar dette dreie seg om meg og ikke den generelle tonen på forumet. Det er egentlig litt leit.
 

erlsae

Medlem
Ser at noen lar dette dreie seg om meg og ikke den generelle tonen på forumet. Det er egentlig litt leit.

Tror de fleste som har lest denne tråden har gjort seg kjent med budskapet ditt i denne tråden. Likevel vil det være noen som ikke er enig i det du skriver - og da må du som TS tåle å få noen ord slengt mot deg?

Selvsagt vil en erfaren bruker innenfor web gi tilbakemelding basert på egne erfaringer. Og det er etter meg bekjent disse kommentarene som ikke faller i god jord hos enkelte. Det er "dessverre" slik at den harde fakta må av og til legges på plass, så får det bli opp til TS å evt se bort fra den...

Hvorfor noen mener det blir "dårlig stemning" her på forumet er for meg ubekripelig. Likevel har jeg en anelse av at de ikke tåler denne "harde, sanne faktaen" som av og til skrives.
 

Stoppet

Banned
Selvsagt vil en erfaren bruker innenfor web gi tilbakemelding basert på egne erfaringer. Og det er etter meg bekjent disse kommentarene som ikke faller i god jord hos enkelte. Det er "dessverre" slik at den harde fakta må av og til legges på plass, så får det bli opp til TS å evt se bort fra den...

Jeg skjønner ikke helt når det var at "tilbakemelding basert på egne erfaringer" ble å regne som harde fakta. Da skulle vel det som kritiseres også være fakta? Og hvem har da rett? Den som er frekkest i sitt svar?
 

Tony J

Alle skal få
Jeg skjønner ikke helt når det var at "tilbakemelding basert på egne erfaringer" ble å regne som harde fakta. Da skulle vel det som kritiseres også være fakta? Og hvem har da rett? Den som er frekkest i sitt svar?

Du skriver at man burde ordlagt seg her inne på samme måte man burde gjort i familiære situasjoner. Det er interessant. Da sier du samtidig at, a), du har fasiten på hvordan man burde snakke til kjerringen sin, barna sine og foreldrene sine, og b), at det kan dras en paralell linje fra familiære dialoger opp mot dialoger i forretnignsøyemed. Er det så enkelt?

Har du noen gang måttet kommentert noe om utseendet til fruen når hun hadde bedt om tilbakemeldingen din hvor du hadde ment noe annet?

Har du fortalt barnet ditt at en tegning han/hun har laget ser fin ut ut men som i praksis ser ut som noe hunden kunne ha laget?

Har du slengt ut en hvit løgn til mor eller far når du ble bedt med på kaffebesøk når du heller ville ligge i sofaen og dra deg?

Det er nok lettere å si at logoen din oppleves fæl, at du burde slanket den, gjøre den finere og muligens tatt et kaffebesøk hos en designer for å å se på alternativer. Kanskje følsomt svar for enkelte, men jeg tror at skal man lykkes er det like greit å få det inn med teskje.

Du fremhever erfaringen din fra politikken (og noe om fred og sånn) for å vise at du er hardhudet, men allikevel får jeg følelse av at det er litt motsatt. Egentlig kunne jo hele tråden din vært kortet ned til "Jeg oppfordrer til økt folkeskikk her på forumet uavhenig hva slags meninger andre har i debatter man selv deltar i". Vi er her alle på likt grunnlag uansett hva slags bakgrunn vi har.

Beklager om dette svaret oppleves krast. Business skal ikke være plankekjøring. Hvis du synes dette forumet er på vei ut av kontroll så skulle du ha vært kundekontakt for sosiale medier hos de større merkevarene. Da vil du oppleve at hele verden er ute av kontroll .
 

Steven

Member
Fra den tiden jeg registrerte meg her - til nå, så har forumet definitivt forrandret seg til en viss grad.

Syns folk på forumet er blitt mer utålmodige og generelt spydige, det er en håndfull medlemmer her inne som sikkert vet det godt selv.

Dette er internett, forum, whatever. Spiller det noen rolle? Du skal behandle enhver person du selv ønsker å bli behandlet. Velg sunn fornuft over aggressivitet. Det er faktiske mennesker som sitter bak pc'e skjermen. Hva vet vel du om denne personen (bare for å ta ett eksempel) fra Stord ikke har blitt mobbet IRL for sine nettsider og søker nå hjelp på webforumet for hjelp og tilbakemelding. Veldig løst eksempel, men ett eksempel allikevel.

Flere av mine kamerater og kollegaer har sett seg bort fra Webforumet pga dårlig behandling av nye og eksisterende medlemmer. (Men det bryr vel ikke dere noe om...?) :)

Når det kommer til tilbakemeldinger.

Hva vil du helst ha?

Spydige ærlige svar:
- F*EN nettsiden din ser helt forj*velig ut!
- Er du en webdesigner? Meg i r*va...

eller

Konstruktiv kritikk:
- Nettsiden din møter ikke dagens standard.
Her er noen forslag på hva du kan gjøre:
1. Du bør følge Difi sine regler.

Nettsiden din er ikke mobilvennlig, for å nå høyt opp i Google søk bør du gjøre:
1. Nettsiden mer mobilvennlig - her er noen eksempler for inspirasjon

Jeg ser at du skal starte nettbutikk, men mangler en god markedsføringsplan.
1. Sjekk ut disse eksemplene og bli inspirert
2. ...

Syns det er greit å gi kritikk. Men kanskje holde seg unna spydige og frekke kommentarer om man IKKE har noe å bidra med selv...

Mulig å fått til en regel om tilabakemeldingsforaet?
- Her skal det gis ut konstruktiv kritikk elns.
 
Spydige ærlige svar:
- F*EN nettsiden din ser helt forj*velig ut!
- Er du en webdesigner? Meg i r*va...
Gi meg eksempler på slike tilbakemeldinger som er kommet her på forumet.

Hva vet vel du om denne personen (bare for å ta ett eksempel) fra Stord ikke har blitt mobbet IRL for sine nettsider og søker nå hjelp på webforumet for hjelp og tilbakemelding. Veldig løst eksempel, men ett eksempel allikevel.
Å da blir det feil å anbefale vedkommende om å roe ned "jeg er webdesigner kom og kjøp"-budskapet til han har litt flere og bedre referanser å vise til?
 
@Tony J, dette blir for dumt. ærlig talt
Dessverre så er han spot on.
Dette er ikke et kristent forum for 12 åringer og pensjonister, men et forum for folk som ønsker å skape noe - som vil opp og fram i livet.
SELVFØLGELIG skal man ikke være unødvendig spydig. SELVFØLGELIG skal man oppføre seg og snakke til personen som man selv ønsker å bli snakket til, men det får være måte på til hårsårhet når personer aktivt spør om tilbakemeldinger på et prosjekt.
 

BlitZz

Member
Dessverre så er han spot on.
Dette er ikke et kristent forum for 12 åringer og pensjonister, men et forum for folk som ønsker å skape noe - som vil opp og fram i livet.
SELVFØLGELIG skal man ikke være unødvendig spydig. SELVFØLGELIG skal man oppføre seg og snakke til personen som man selv ønsker å bli snakket til, men det får være måte på til hårsårhet når personer aktivt spør om tilbakemeldinger på et prosjekt.

Ja! er helt enig med deg! Men jeg føler det innlegget ble bare for å være kverulant og diskutere uten grunn.
Men ja, jeg syntes folk burde tåle litt hard kritikk, så lenge det ikke er spydig og at det hjelper vedkommende med noe, istedenfor "Kaller du deg en web-designer? Pfff"... Du skjønner tegningen ;)
 
Topp