Er du norgesmester i Googling?

Dag Frogner

Supermedlem
Nei, dette er ikke en konkurranse, men jeg trenger sårt hjelp til å finne et produkt. Jeg er på jakt etter en forgreiner som jeg skal bruke på et batteri. Jeg kopler to av mine studioblitser til et batteri, men trenger altså en forgreiner for å kunne kople på tre blitser.

Det jeg trenger er en standard som de bruker i Australia, New Zealand og Kina. Jeg har funnet noen få hos nettsider som Alibaba.com, men ingen som kun vil selge èn. Og siden dette bla er standaren i Kina, kan jeg ikke fatte at det skal være så håpløst å finne dette på f.eks eBay.

Dette er batteriet jeg har: Paul C. Buff - Vagabond Mini Lithium (230VAC model)

Og dette er hva jeg er på jakt etter: http://cnstrongpower.com/Clkj_Images/upfile/Bigpic/Australia_SAA_power_strip_XH027A.jpg

Klar, ferdig, GÅ! :D

clinton4

Medlem
Nå vet ikke jeg hvordan du gikk frem hos de som ikke ville selge kun en. Men det er normal praksis å få/kjøpe en "sample" før man bestiller varer i større kvantum. Kanskje du kan prøve igjen, men da som en "potensiell" storkunde som ønsker en vareprøve først ;)

Dag Frogner

Supermedlem
clinton4: Jeg har faktisk ikke kontaktet de som kun selger i store kvanta, da jeg antok at det ble ganske mye frem og tilbake for å få de til å sende bare èn. Og jeg tenkte ikke på dette med prøve, så kanskje jeg må teste ut den varianten, hehe.

Steve: Fatter ikke hvorfor jeg ikke søkte på Australia sin eBay, men uansett; burde ikke hovedsiden til eBay plukket opp dette? Har hele tiden trodd at man automatisk søker på alle eBay`ene når man søker fra .com?

Skal se litt nærmere nå, hva jeg kan finne. :)

Steve Cash

Medlem
Jo, det skulle en tro, men .com er jo USA, og kanskje den bare viser selgere som leverer til USA? Amerikanske kunder er kanskje ikke så interessert i å vite hva australiere, franskmenn eller tyskere kan kjøpe? Eller kanskje det går an å stille den inn til å ta alt? Dette er bare gjetning, jeg har ikke prøvd.

Dag Frogner

Supermedlem
Har kjøpt blitser i utlandet, billig på nett. ;)

Kjøpte de fra en amerikans nettside. Kjøper direkte fra produsenten, så da blir prisene gode.

Kunne sikkert "tjuvkoplet" det, men liker dårlig å knote med elektronikk, så da prøver jeg heller å få tak i en forgreiner.

Topp