Er dette en fra forumet?

picxx

WF 09
"Luringen i Kristiansand - Terje Moy" er i tittelen på den siden.. Passer nok ikke så godt nå lenger med ordet luringen etter avis oppslagene. :p

"Luringen" er akkurat ordet som passer.
I motsetning til norske.no domener er det markedskreftene (og først til mølla) som gjelder på alle domener som blir omtalt i avisartikkelen. Hvorfor har ikke det offentlige norge skaffet seg disse domenene på forhånd?
Dette er rett og slett dumskap.
Nesten som sinnsnekker'n dette. Det offentlige burde i dette tilfellet skjemmes heller enn å gå til media med sin(e) blødme(r).

picxx

WF 09
Det offentlige skal ikke å behøve å kjøpe masse domener bare slik at ingen skal misbruke det. Det er de som misbruker sin feil, nytter ikke å skylde på andre.

"Det offentlige" er vel strengt tatt folket. Hvorfor da bli krakilsk og evt. gå til sak mot folket om de finner på å tjene noen kroner ved at de kjøper domenenavn som ligner på de vi har opprettet? Jeg synes det er fint at folk tar eget initiativ, og kanskje ikke bare setter seg ned og venter på trygda, gjør ikke du?

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis alternativet til at han setter seg ned og venter på trygda er å svindle folk, så foretrekker jeg egentlig at han setter seg ned og venter. Riktignok er det vel en viss fare for at han kommer til å måtte vente lenge, men hey, det finnes jo et par-tre andre alternativer, som f.ex. å enten skaffe seg en normal jobb som vanlig ansatt, eller å starte en business som ikke har svindel som forretningside...

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis alternativet til at han setter seg ned og venter på trygda er å svindle folk, så foretrekker jeg egentlig at han setter seg ned og venter. Riktignok er det vel en viss fare for at han kommer til å måtte vente lenge, men hey, det finnes jo et par-tre andre alternativer, som f.ex. å enten skaffe seg en normal jobb som vanlig ansatt, eller å starte en business som ikke har svindel som forretningside...

Hvordan klarte du å blande svindel inn i dette? Hvor er svindelen begått?

Merkelig at folk bruker ordet svindel med en gang det handler om business som ligger i gråsonen.

Msites Ltd

Livsnyter
Merkelig hvordan enkelte alltid skal forsvare business "i gråsonen"... :rolleyes:

Jeg har ikke forsvart noe som helst. Men, jeg er ganske lei av folk som skriker svindel for det minste her på forumet. Man burde kanskje sette seg inn i hva og når man kan kalle det svindel.

Det blir omtrent som å kalle Ingrid Espelid Hovig en svindler fordi hun "hadde juksa litt".... Eller trodde du kanskje at maten ble så fort ferdig på tv ;-)

Jeg har også et generelt inntrykk av at veldig mange her inne forsøker å gi inntrykk av at de levere i en svart/hvit verden hvor man alltid holder seg midt på stien i sin forretningsutøvelse.

TorsteinO

Art Director & grunder
Kall det hva du vil, det er ihvertfall omtrent uten unntak at du "kommer til unnsetning" (eller hva du nå vil kalle det, jeg kaller det "å forsvare") firmaer som driver "i gråsonen" hver gang gdet blir tatt opp her på forumet.

Tror du noen ville ha gått inn på de sidene hvis de IKKE het f.ex. "Namsmannen" eller liknende, og at folk dermed fikk et førsteinntrykk av at det var Namsmannens sider? Jeg tror ikke det. Altså lurer han folk til å gå inn der, og DET er det nok veldig mange som vil være enige i at kan kalles svindel.

Topp