er 17k en bra/dårlig pris? webdesign

MobyDick

New Member
Hei, lurte bare på hva forståsegpåerne mener om dette: betalte 17k for å få laget siden Kinanettverk Bergen inkl. logo. all tekst er lagt inn av kunde, er kun selve design av side og logo, samt å laste det opp på server osv. domene var kjøpt fra før.

dette er en gjennomført handel så prisen var det den var. det ble betalt av en organisasjon og ikke en privatperson så er heller ikke krise om det var litt for dyrt eller billig. bare lurer på hva dere synes :)

peterandrej

pensjonert moderator
Det største problemet er vel at siden ikke er spesielt bra.... 17k er faktisk litt dyrt, vil jeg si, med tanke på nivået på disse greiene.

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis dette er et design de har betalt ekstra for og er fornøyde med så er ikke dette veldig dyrt. Design er smak og behag som kjent.

Dersom designeren først lagde et godt forslag, for deretter å få klare beskjeder om at "slik" SKAL det være, så jeg er enig med deg. Og da er jo prisen helt fair også.

Bransje

DaddyO
Hva som er dyrt og hva som er billig er et relativt spørsmål, kunne kanskje vært et par lapper lavere i mine øyne. Spørs jo og hvilken serviceavtale i ettertid som følger med osv.

adeneo

Medlem
Ser at det ligger en del egne funksjoner og dilldall i bakgrunnen her, og alt er gjort i ASP.NET, så det har nok tatt noen timer å spikre det sammen.

Det er kalender, sosiale medier, egen login funksjon, en del menyer og undersider osv. slik at i forhold til hva enkelte andre tar for en WP side med et ferdig theme som ville tatt omtrent 1/10 av tiden å sette opp, så har du nok gjort ett kupp :eek:, uten at jeg påstår at dette ikke like gjerne kunne vært gjort med WP+et par innstikk og noen jQuery plugins i stedet.

Sist redigert:

Altberger

Medlem
Dette kunne Wordpress ha løst både bedre og rimeligere. Men da dette er gjort i asp.net så tar det vel noe tid. For meg så ser det ut som en blogg... litt amatørmessig.

Med tanke på at kunde har gjort all tekst selv så mener jeg det var dyrt.

peterandrej

pensjonert moderator
enig med PA, utseendet skrangler, og da er det egentlig for dyrt, selv om 17000 i utgangspunktet ville ha vært helt greit for den typen side hvis det bare så bedre ut

Hadde det sett ut som de sidene jeg lager, altså sånn helt middels kvalitet, ville prisen vært helt OK eller til og med kanskje litt lav. Prisen må regnes opp mot kvaliteten på det som er levert, og da faller dette fullstendig igjennom dessverre.

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Uavhengig av teknologi og hvor pent det ser ut eller ikke, hvis organisasjonen har godkjent det så er det ikke for dyrt.

Det å snakke om pris etter fullført kjøp blir som å iskutere snøen som falt i fjor. Ja, kanskje kan man lære å smøre skiene bedre, men snøen har nå en gang smeltet og det er på tide og komme seg videre ;)

peterandrej

pensjonert moderator
Uavhengig av teknologi og hvor pent det ser ut eller ikke, hvis organisasjonen har godkjent det så er det ikke for dyrt.

Det å snakke om pris etter fullført kjøp blir som å iskutere snøen som falt i fjor. Ja, kanskje kan man lære å smøre skiene bedre, men snøen har nå en gang smeltet og det er på tide og komme seg videre ;)

Trådstarter spør jo NETTOPP om noen har meninger om snøen som falt i fjor, så jeg ser ikke noe problem med å diskutere dette temaet.

Erlend

Medlem
Jeg synes prisen var stiv for den type nettside. Men om det viser seg at det er akkurat slik de ville ha den, så er prisen grei.

Topp