Tonny Kluften
Administrator
Helt enig med webpiken her.
Synes webpiken høres ut som en gammel onkel av meg, som mener at avtaler...jo de inngåes muntlig!(det har han forøvrig ment siden FØR krigen)!
Og du suller jo som en gammel tante som har drukket altfor mye portvin! :-D
Hvilke lovbrudd mener du er begått her, ettersom du vil gå rettens vei?
Egentlig så er det vel altfor lite rettsaker som har emd slike ting å gjøre..
For private affiliates frister det ikke akkurat å betale 1000 kroner timen for en konsultasjon. Ny tjeneste?
Nå gjaldt vel ikke dette akkurat affiliates, men hva som kunne brukes og ikke brukes av f.eks videoer som i dette tilfellet.
Jeg synes de er i sin fulle rett til å be deg videoen jeg.
At de har en mulighet for å embedde video (som er deres åndsverk) på andre nettsider, betyr jo ikke at de må godkjenne all bruk av det.
Så lenge de eier denne videoen bør de kunne gå inn i enkelttilfeller og si ifra om de ikke vil at videoen skal brukes.
Mest renhårig hadde det selvsagt vært om de hadde betingelser for bruk av embedding på nettsiden sin (så ingen slike), men selv uten dette synes jeg de har full rett til å be folk fjerne det om de mener det misbrukes.
Så på grunn av at jeg postet deler av en artikkel, med bilder, hvor alle opplysninger om hvor bildet er hentet fra med henhold til fotograf og avis så skal det være grunn nok til å nekte bruk av video??
Du kan ikke poste hva du vil selv om du sier hvor du har stjålet det fra.