Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Epostliste til bedrifter

xenimus86

Medlem
Hei!

Lurer på et par ting ..

1:Når dere lager epostlister til bedrifter, hvor henter dere listene fra da? Jeg har tidligere brukt Fastinfo, og det funker helt OK. Eneste ulempen her er at man må inn i excelldokumentet å fjerne overflødig informasjon.Og jeg er ei en kløpper i Excell så jeg gjør alt manuelt.... :S

2: Kan jeg være sikker på at jeg ikke gjør noe ulovlig? Jeg mener, når jeg hentet listene fra bedriftene sin informasjon så må vel det være greit?

3: Hvordan lager man lister basert på domenet? Altså, med det mener jeg - hvordan får man tak i lister hvor man bare putter "post@" osv foran domenet?

Takker for svar! :D
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ja - en zone-transfer ville vært fint...
Har begynt å lage en slik liste - ca. 1000 stykk a-domener, men tja - spamming er ikke helt min ting, så jeg la det på is. Satser heller på å bruke 047 om en liten stund.
 

xenimus86

Medlem
Tror egentlig jeg legger det med domenene litt på is. Ser egentlig ikke helt formålet.

Det jeg helst ønsker er å lage en kampanje for en spesiell næring, også sende ut tilbudet kun til den næringen ... Men vet noen om bedre sider enn www.fastinfo.no (virker som siden er nede nå btw .. ) ?
 

xenimus86

Medlem
Ja, men jeg vil jo hente epostadresser fra Brønnøysundregisteret... Det er jo ingen adresser private vel?
 

xenimus86

Medlem
Ja dèt er jo greit, det forstår jo jeg og. Men det opplyses jo selvsagt i eposten at akkurat den eposten er hentet fra Brreg, og at hvis de ikke ønsker å motta flere eposter så går det an å gi beskjed om det ..
 

webpiken

Medlem
Ja dèt er jo greit, det forstår jo jeg og. Men det opplyses jo selvsagt i eposten at akkurat den eposten er hentet fra Brreg, og at hvis de ikke ønsker å motta flere eposter så går det an å gi beskjed om det ..

Hvor e-postadressen er hentet fra er irrelevant. Sålenge man ikke har gitt samtykke til å motta e-post fra avsender, blir det regnet som spam om masseutsendelser med salgstilbud sendes ut til e-postadresser av privat karakter.
 

xenimus86

Medlem
Hvor e-postadressen er hentet fra er irrelevant. Sålenge man ikke har gitt samtykke til å motta e-post fra avsender, blir det regnet som spam om masseutsendelser med salgstilbud sendes ut til e-postadresser av privat karakter.

Er du sikker på det?.. Jeg vil jo ikke gjøre noe ulovlig, men jeg får støtt og stadig eposter med tilbud til min personlige epost. F.eks sist ang. en telefonsekretær-ting, da stod det i bunnen:

Informasjon til utsendelse av denne e-post hentet er fra Brønnøysundregisteret hvor e-postadressen abc@123.no er satt som primær e-postadresse for enheten SELSKAP AS. Dette tilbudet er således myntet på firmaet SELSKAP AS.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vi har akkurat hatt en tråd angående det.
Tror vi fant ut at <funksjon>@<norsk domene> kan regnes som bedriftsadresse av spammere. På samme måte kan man også kategorisere det man får fra brønnøysund - som forresten selger denne info!
 

xenimus86

Medlem
Vi har akkurat hatt en tråd angående det.
Tror vi fant ut at <funksjon>@<norsk domene> kan regnes som bedriftsadresse av spammere. På samme måte kan man også kategorisere det man får fra brønnøysund - som forresten selger denne info!

Så du mener altså at de epostene som er i Brreg kan brukes til å sende tilbud? Det er nemlig av den oppfattning jeg også er.

Ikke vær redd folkens, jeg skal ikke bli den nye K-software. Jeg skal sende genuint gode tilbud til en veeeeeldig snever målgruppe. Jeg må bare finne ut hvor i helv** jeg skal lage den listen. :p

Noen som vet priser hos Brreg? Noen prøvd det før?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Tror de har endret på opplegget nå:
Brønnøysundregistrene

Men litt info er fremdeles her:
Brønnøysundregistrene - Gjenbruk av grunndata med Web Services

Husker ikke hvor dyrt det var, men jeg synes det var for dyrt. Spesielt når man med scraping kan få ut informasjonen uten problem også.
Ikke alt du får med, men...

Hadde jeg trengt en slik liste hadde jeg vurdert å spørre nabo-ungen å ta fatt i gulesider og lage en excel.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Vil ta opp igjen denne..

Partiet Høyre sendte nettopp ut en epost til stort sett alle norske bedrifter her om dagen. Regner med det er flere her inne som har mottatt den. Noen som vet eksakt hvor man kan gå for å kjøpe disse epostene og til hvilken pris?
 
Topp