Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Epost harvesting

basicus

SEO Eggspert
Heisann. Lenge siden jeg har vært innom her.

Jeg har en kunde som driver innenfor industrien som lurte på om jeg visste om noe program som kan scrape Google basert på søkeord og deretter samle sammen epost adresser på sidene som blir funnet.

Han har IKKE til hensikt å fyre løs med å spamme ned firmaene, men vil bruke lista for å manuelt maile hver enkel og spørre om lov til å inkludere de på mailinglista deres.

Så, hensikten med dette er rett og slett å finne en lettere metode for å bygge opp mailinglista enn å gjøre alt manuelt.

Noen forslag?
 

basicus

SEO Eggspert
Hei basicus, alt vel håper jeg.

Er ikke det der spam da?

Alt er vel her i Kairo :)

Nja. Er litt usikker på hva jeg tenker om det.

På den ene siden er det en "spammy" måte å samle inn adressene på - noe jeg også har drøftet med kunden, men på den annen side så kommer de ikke til å bare lempe ut en masse mailer. De er først og frremst ute etter å bygge en større liste over firmaer som frivillig vil motta mailer fra de. Dette er bare en metode for å gjøre akkurat det.

Siden dette er en industribedrift (innen offshore), er jeg tilbøyelig til å tro at villigheten til å motta informasjon fra de er større enn om det dreide seg om en "brød og melk" virksomhet rettet mot forbruksmarkedet.

Jeg har sagt til kunden at jeg er sterkt i mot spamming som sådan, men skjønner deres ønske om å bygge seg en større mailingliste. De opererer tross alt i en veldig smal liten nisje.
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Den gangen jeg sjekket var det ikke tillatt i lovverket å høste inn eposter, mèn det er lov å høste inn domenenavn. Følger du lenker så får du flere domenenavn. Legger du på post/firmapost/info m.m. har du navn som du kan sende epost-forspørsler til.

Angående "lovverket" så sjekket jeg markedsføringsloven og norids TOS. Men jeg husker ingen detaljer utover det.
 
Topp