Enklest Mulig Lage En HTTPS Side - Med Hostgator?

i-net

WF 09
Jeg trenger å lage en HTTPS side, har aldri gjort dette før, så lurer på om noen kan hjelpe?

Hadde i utgangspunktet laget et helt vanlig html dokument som ligger i en egen mappe. Dette er en kvitteringsside etter kjøp av et produkt.

Men hvordan kan man enklest mulig få denne html siden til å bli en sikret HTTPS side (Bruker hostgator) ?

Noen som vet?

Takk for all hjelp som måtte komme :D

testdriver

Ha det bra..
Du må bestille SSL-sertifikat, ja. Dette kan gjøres mange steder, og trenger ikke nødvendigvis gjøres via Hostgator, men de tilbyr nok en enkel måte å gjøre dette på. Det er viktig å bestille til korrekt domene (også korrekt subdomene) siden sertifikatet kun kan benyttes på eksakt det domenet.

Ser ut som at et SSL-sertifikat koster rundt $150 i året gjennom Hostgator. Det følger normalt med gode instrukser når man bestiller.

i-net

WF 09
Grrr.. trodde det var en gratis tjeneste av hostgator med SSL. Eneste grunnen til at jeg vil ha HTTPS på en side, er at etter kunder kjøper mitt produkt med PAYPAL, så kommer det opp en sikkerhetsadvarsel når man klikker på linken om å gå til produktet de har kjøpt.

Er bare så utrolig irriterende at paypal visstnok IKKE tilbyr "auto return to website" etter produktkjøp, men at kunder må klikke knappen "Gå tilbake til NETTSIDE". :mad: Dvs. de tilbyr dette, men selvfølgelig ikke når man har aktivert at Paypal registrering ved kjøp skal være valgfritt.... :mad:.... Dette ble en sur melding litt ved siden av det jeg spør om i tråden, men det er grunnen til at jeg ønsker HTTPS på min kvitteringsside. Kort fortalt: IDIOTISK Paypal, skjerp dere... :rolleyes:

Sist redigert:

eplebiten

Medlem
Det kommer litt an på hvilken pakke du har fra HG. Business Plan inkluderer både en dedikert IP og en SSL-sertifikat. (Du må ha en dedikert IP-adresse for nettsiden for å kunne bruke ditt eget SSL-srtifikat.)

Ellers kan man kjøpe et SSL-sertifikat hos Namecheap for 11$ (Gjelder for ett år, 20$ for to år.)

Topp