solmaa
New Member
Vi er i oppstartsfasen av en relativt enkel nettbutikk. Vi har lett etter et enkelt program, hvor vi kan lagre kunde- og leverandørinformasjon, i tillegg til ordrer o.l.
Er det slik at det eneste som finnes på markedet er store, avanserte CRM-programmer? Slik de markedsfører seg, så virker det som om de retter seg mot større bedrifter, med flere ansatte, som har andre bedrifter som kunder. Med møter, salgsstrategi osv ...
Det jeg har sett av demoer tyder også på at programmene er fulle av funksjoner som blir totalt overflødige for oss..
Finnes det noe enklere på markedet, eller må vi lære oss å programmere? Og hva burde vi i så fall sikte oss inn på å lære?
Excel er jo enkelt i bruk, men blir fort uoversiktlig når det blir mange kolonner. Og Access kunne jeg en gang, men det var den gangen jeg var ung og "dinosaurene vandret på jorden" ;-)
Er det slik at det eneste som finnes på markedet er store, avanserte CRM-programmer? Slik de markedsfører seg, så virker det som om de retter seg mot større bedrifter, med flere ansatte, som har andre bedrifter som kunder. Med møter, salgsstrategi osv ...
Det jeg har sett av demoer tyder også på at programmene er fulle av funksjoner som blir totalt overflødige for oss..
Finnes det noe enklere på markedet, eller må vi lære oss å programmere? Og hva burde vi i så fall sikte oss inn på å lære?
Excel er jo enkelt i bruk, men blir fort uoversiktlig når det blir mange kolonner. Og Access kunne jeg en gang, men det var den gangen jeg var ung og "dinosaurene vandret på jorden" ;-)