ENK og skatt

Frodem

Medlem
Hei

Ettersom jeg i sommer startet ett enk, så bare lurte jeg litt på ang skatten nesten år, siden jeg sannsynligvis ikke kommer til å ha noe spesiell inntekt, må jeg likevel vente til høsten (neste år) med skatte oppgjør (tilbake på skatt etc?)

Frode

Frodem

Medlem
Det var i grunnen aller mest for å kunne ha .no adr.. og litt med firma (planlagt framover) Jeg får ringe brreg i morgen å høre.

Frode

peterandrej

pensjonert moderator
Hei

Ettersom jeg i sommer startet ett enk, så bare lurte jeg litt på ang skatten nesten år, siden jeg sannsynligvis ikke kommer til å ha noe spesiell inntekt, må jeg likevel vente til høsten (neste år) med skatte oppgjør (tilbake på skatt etc?)

Frode

Det enkle og sannsynlige svaret: Ja. Du får det i oktober.
Jeg har drevet et ENK siden 2006 og har hatt skatteoppgjør i oktober hvert bidige år. Det ville overraske meg VELDIG dersom du fikk ditt i juni.

Santo

Active Member
Du har kanskje levert næringsoppgave hvert år peterandrej? kkjelles har motsatt erfaring enn deg.

Som Tonny og kkjelles skriver har jeg også opplevd det.

Alstå at det kommer ann på om man har et "inaktivt firma" eller om man leverer næringsoppgaver.

Jeg startet opp et ENK for mange år siden som siden ble lagt på is. Jeg sendte en mail og spurte og svaret jeg fikk tilbake var noe ala dette;

"Hvis det ikke har vært omsetning siste år antas det at det ikke vil være nødvendig å sende inn næringsoppgave."

Sist redigert:

Frodem

Medlem
Hei

Jeg snakket med en (streng :) dame på skattekontoret, hun sa att jeg ville få ett oppgjør i oktober (tilbake på skatt) uansett om jeg hadde inntekt/utgift i enk.

Det blir vel kanskje behandlet ulikt i landet? Har iallefall sendt epost til skattevesenet og hører en gang til

Frode

Topp