Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Engelske linker og trafikk til norsk side - hva betyr det for SEO?

kristofferR

New Member
Jeg lurer litt på hva engelske linker og trafikk vil si for SEO for norske .no-sider på norsk.

Grunnen til at jeg spør er at den man kan gjøre innen norsk seo og lenkebygging er ganske begrenset/dyrt.

Å få andre til å skrive artikler for deg på norsk er alt for dyrt, men på engelsk får man gode artikler for veldig rimelige priser. Norske artikkel- og lenkekataloger er ofte meget små med lite linkjuice bak seg. Innen mange nicher finnes det ingen/svært få andre norske sider å få relevante linker tilbake fra, hvis man vil få linker må man nesten bygge sine egne linkenettverk. Osv osv osv. Om man kunne ha artikler/linker på/fra engelsk hadde det vært mye enklere!

Hvilken effekt vil det f.eks gi å poste relevante saker, men på engelsk, til engelskspråkelige blogger og artikkelkataloger med link tilbake til den norske siden som skal få sin SERP boostet?
 

Peter

Medlem
Jeg lurer litt på hva engelske linker og trafikk vil si for SEO for norske .no-sider på norsk.

Grunnen til at jeg spør er at den man kan gjøre innen norsk seo og lenkebygging er ganske begrenset/dyrt.

Å få andre til å skrive artikler for deg på norsk er alt for dyrt, men på engelsk får man gode artikler for veldig rimelige priser. Norske artikkel- og lenkekataloger er ofte meget små med lite linkjuice bak seg. Innen mange nicher finnes det ingen/svært få andre norske sider å få relevante linker tilbake fra, hvis man vil få linker må man nesten bygge sine egne linkenettverk. Osv osv osv. Om man kunne ha artikler/linker på/fra engelsk hadde det vært mye enklere!

Hvilken effekt vil det f.eks gi å poste relevante saker, men på engelsk, til engelskspråkelige blogger og artikkelkataloger med link tilbake til den norske siden som skal få sin SERP boostet?


Jag skulle rekommendera dig att strunta helt i att köra engelska länkar, eller att köpa länkar över huvudtaget.

Försök dig istället på "guest blogging". Maila engelska och norska bloggare och be dem att få skriva ett gästinlägg. Presentera relevant information om din sida och niche så kommer du både få naturliga och relevanta länkar. Godis för Google!
 

timepoint

Medlem
Det kan ha en viss effekt. Spesielt hvis det er relevante sider.
Dette er noe man kan gjøre jevnt utover året. Eks. søke litt på Google News og se hvem som skriver om ditt tema rundt i verden, og deretter sende mail til journalist eller da kommentere på sakene. Det vil ta tid, men kan gi mye tilbake senere. Rett og slett god gammeldags PR arbeid. Husk da også at du bør lage en ekstrem bra landingsside det er verdt å linke til.. (evt. lag også en engelsk versjon av nettsiden din..?)


Det enkleste men også det vanskeligste er å lage en side med bra innhold. Som booster i SERP'en automatisk. Jeg tror at du kan komme veldig langt med å kjøre "rik media" strategi.

Altså du tar en sak, spriter den opp med flere bilder, 1 video, 1 flashsak, og mange bra utgående linker. Kan funke..
 
Topp