Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre størrelse på logo

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg vil tro at det finnes minst et femsifra antall themes (typisk "premium", men helt sikkert også mange gratis) som lar deg gjøre det, evt at de automatisk tilpasser størrelsen på logoen du laster opp til posisjonen den har i det aktuelle themet.

Derimot - hvis du har det minste snev av peil på css og den slags, så er det vanvittig mye mer effektivt og fleksibelt å gjøre den slags uten noe kontrollpanel, både ved at det blir mindre kode og kjappere sider, og ved at du kan tilpasse så det blir akkurat slik du vil, i stedet for at du må tilpasse deg til de valgmulighetene themet gir. Ofte kan det være så enkelt som å bare laste opp fila med logoen i rett mappe, med rett navn, uten å trenge å røre css'en. Minuset med premium themes er at de er laget for å kunne tilpasses til masse forskjellige folks ideer/smak/behov etc, og dermed blir de uunngåelig f.ex. mye mer knotete å gjøre tilpasninger på hvis man vil gjøre noe som IKKE er dekket i kontrollpanelet, de vil bli tregere enn et theme som er mer optimalisert for EN oppgave (dvs ett bestemt nettsted), osv osv.

Så det er gode grunner til å droppe den slags valgmuligheter i et theme, men det finnes altså massevis av themes med sånt.
 
Så det er gode grunner til å droppe den slags valgmuligheter i et theme, men det finnes altså massevis av themes med sånt.

Ok, jeg har kjøpt et premium theme, og skal sette opp en WP-side for første gang i mitt liv. (Med unntak av et par blogger)

Kan CSS, men håpet å slippe å tukle med koden da jeg synes WP er et helvete å jobbe med.
 
Topp