Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endelig var det min tur...

kaieivindm

Member
til å bli oppringt av Microsoft Windows Services (med bred indisk dialekt)!
Eller, det var egentlig på dama sin telefon siden min er skjult. Men likevel, endelig kom den.

Jeg gjorde klar laptopen mens han forklarte hvem han var og hva han ville for noe. Jeg nikket og bekreftet stadig at jeg var med han på samtalen.

Han forklarte så fint han kunne at min laptop hadde blitt tatt over av hackere, men måtte først sørge for å vite hvilken knapp som var til høyre for CTRL knappen min på tastaturet. Jeg sa selvsagt at dette var Windows tast, og han fortsatt med iver og glød.

Brukte ca 2-3 minutter å forklare meg at jeg skulle inn til Event loggen, hvor han kunne fortelle meg at alle errors var arbeidet fra hackerene, og at disse kriminelle menneskene måtte stoppes. (Her måtte jeg mute, for jeg begynte å le litt for høyt).

Så jeg spurte med stor iver hvordan disse hackerene klarte å få tilgang til min datamaskin... og det kunne han fortelle at de fikk tilgang til hele maskinen og harddisk og hele pakken via min IP adresse. Så med naturlig innlevelse måtte jeg jo spørre hva en IP adresse var. Dette forklarte vår venn ganske så ivrig.

På dette tidspunktet satt jeg han på høyttaler (jeg hadde besøk), for det var så hinsides morsomt.

Når han var ferdig å forklare dette med IP adresse, hacker forklaringen hadde lagt seg, skulle han ha meg til å åpne IE og deretter gå til en lenke.

Han brukte ca 2-3 minutter på det fonetiske alfabetet og få meg til å skrive inn. Her satt jeg å trykket på samme knapp til hver en tid, så han "hørte" noe ble gjort.

Nå klarte jeg heller ikke å holde meg så veldig seriøs lenger, og spurte han en gang til om han synes hackere og slikt var kriminelle. Dette var han enig i, og synes det var "stygge" mennesker.

Så jeg spurte han rett ut, hva er du da? For dette er jo også kriminelt...

Indisk jalla dialekt: you motherfucker!... beeep... summetone....

Oh well! Jeg har endelig fått meg en indisk Microsoft samtale, og hadde det morsomt i de minuttene det varte. Ringte fra vanlig +44 nr som Politiet ivrig advarer mot.

Tommel opp!
 
Topp