Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En vil kjøpe mitt domene.

Coachen

Medlem
Fikk denne mailen igår kveld:


Hello!

I'm very interested in purchasing captainbarbossa.com.

I found this domain listed for sale on Sedo.

Please respond with a desired price for your domain in the subject (in USD, Euros or UK pounds).

If you have other names for sale please email me your domain list with prices.

Mailen er fra en CEO for et web Hosting selskap.
Er dette mest sannsynelig en som er ute etter billige domener han tror kan bli vært noe på sikt?
Domenet Captainbarbossa.com er jo en figur fra Pirate of Caribien filmen(e)
Det kommer et spill konsept til høsten hvor dette et en av karakterene man kan kjøpe som figur (ala Skylanders) derfor kjøpte jeg domenet.
Er ny i dette gamet, derfor spør jeg etter innput fra dere erfarene herrer.
 

JoachimO

Medlem
Dersom det ligger på SEDO, og han allikevel skal ha en slik mail, kan du nok forvente en followup med noe ala "for å verdsette domenet vil vi hente inn en uavhengig tredjepart, dette koster xxx dollar"

Som selvsagt du må betale.

Og den "uavhengige" tredjeparten er selvsagt kjøperen selv.
 

Coachen

Medlem
Jeg fikk en ny Mail som du forutså men han sier kun at jeg skal få sjekket verdien, ikke av hvem.
Høres jo ut som en scam men Domenene han viser interrese for blandt alle jeg linket er i forbindelse med hverandre og et kommende stor konsept.

Her er mailen:

I'm also interested in
Infinityfigure.com
Infinity-figures.com
Infinitycharacter.com
Infinity-characters.com

Before we go further may I ask you for one thing?

First of all we need an official appraisal. So we will see the price is reasonable and based on the last market trends.

Please don't worry, it will take only 1-2 minutes of your time to order it. Then you will simply resend me the appraisal results via email.

Of course, we need a good in depth analysis made by experts. I don't trust automated free service. Without it we both can't be sure in the price.

It will include the trademark verification as well. Just a formality to be sure you have no problems with trademarks. Good companies offers this as a part of appraisal.

To avoid mistakes and wasting money on useless services I asked in the forum about reliable valuation/TM verification services.

Please read this information:
Investing in domains

If the evaluation comes higher you can change your asking price. After you send me the professional evaluation via email (usually it takes one day to get the results) we'll be doing business.

Hva tror de lærde herrer?
 

zapotek

Medlem
Jeg fikk en ny Mail som du forutså men han sier kun at jeg skal få sjekket verdien, ikke av hvem.
Høres jo ut som en scam men Domenene han viser interrese for blandt alle jeg linket er i forbindelse med hverandre og et kommende stor konsept.

Her er mailen:

I'm also interested in
Infinityfigure.com
Infinity-figures.com
Infinitycharacter.com
Infinity-characters.com

Before we go further may I ask you for one thing?

First of all we need an official appraisal. So we will see the price is reasonable and based on the last market trends.

Please don't worry, it will take only 1-2 minutes of your time to order it. Then you will simply resend me the appraisal results via email.

Of course, we need a good in depth analysis made by experts. I don't trust automated free service. Without it we both can't be sure in the price.

It will include the trademark verification as well. Just a formality to be sure you have no problems with trademarks. Good companies offers this as a part of appraisal.

To avoid mistakes and wasting money on useless services I asked in the forum about reliable valuation/TM verification services.

Please read this information:
Investing in domains

If the evaluation comes higher you can change your asking price. After you send me the professional evaluation via email (usually it takes one day to get the results) we'll be doing business.

Hva tror de lærde herrer?

Det Joachim skrev over.
 

ASRS

Medlem
Høres rart ut at han skal ha deg til å vurdere verdien på domenene? Han kunne kommet med et tilbud og så kunne du vurdert det. Foreslår du ber han komme med et tilbud før du bruker noe penger på appraisal.
 

JoachimO

Medlem
Det er en god gammel scam.

Tjenesten han har fått "tips om" etter å ha "spurt på forumet" er det scammeren selv som står bak.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Høres rart ut at han skal ha deg til å vurdere verdien på domenene? Han kunne kommet med et tilbud og så kunne du vurdert det.

Er ikke rart i det hele tatt, det er en velkjent metode for scam :) De ber deg om å bruke en eller annen tjeneste, der de på en eller annen måte tjener på at du bruker den, enkelt og greit.

Selv om han ikke sendte med en link til et firma han foreslår å bruke, sendte han med en link til et sted der man "kunne lese mer om det", og etter all sannsynlighet er de linkene DER hans affiliatelinker, eller kanskje tilogmed til tjenester han driver selv.
 
Sist redigert:

Coachen

Medlem
Var vel det siste mann skriver jeg mistenkte etter å ha lest på det forumet.
Scam'en har sikkert fungert tidligere men når første budet hans var såpass høyt så startet mistanken kjapt.
Sendte han en my Mail med "strenge" direktiver så spent på hva han svarer om han svarer :)
 

Johan

Medlem
Si at du driter i hva en ekstern evaluering måtte si at domenet har i verdi. Si så at du allerede har et bud. Angi en pris du er godt fornøyd med og se om han slår til. Se hvor langt du kan jekke opp prisen. Er det scam så blir han borte er det ikke scam så kanskje du får solgt til en OK pris.
 

JoachimO

Medlem
Det er scam. Uten så mye som 0,000000000000000000000000000000001% tvil

Denne metoden er som mange har nevnt eldre enn arvesynden
 
Topp