PIP
Medlem
Det er å dra det alt for langt syns jeg. Og i den grad bilder av folk gjør et forum bedre så gjør slike populististe uttalelser et forum dårligere.
Når det er sagt; jeg synes vi skal være litt forsiktige med å kalle folk for "uten ryggrad" osv, bare fordi de ikke nødvendigvis vil slenge ut navn og bilde. Det er heldigvis et fritt valg. For de som mener at man MÅ ha et navn og gjerne et bilde, kan jeg anbefale Facebook
Det å bruke populistiskkortet er jo populistisk i seg selv ;p Men nå skal det sies at mitt utstpill er satt på spissen. Jeg har ingenting imot at folk velger å være anonyme sånn generellt sett. Men når man kommer i en opphetet meningsutveksling der enkelte slenger med leppa fra et sted i mørket hvor de ikke kan identifiseres, da står jeg for uttalelsen min 100%.
Må du ha bilde og navn som referansepunkter for å ta et innlegg seriøst så høres det for meg ut som om problemet er mer på mottagersiden enn på avsendersiden.
Det er jo svært retorisk og uten sannhetsgestalt. Hver og en må jo nesten vurdere selv hva som er viktige referansepunkter? Jeg ser at enkelte har svært filosofiske og svevende tilnærminger til anonymitet. Også de paralleler som dras virker for meg fjernt.
Den eneste som har greid å dra denne tråden over i retning av det useriøse er vel deg så bilde og navn er i så måte ikke garanti for noe som helst.
Det er jo også en påstand kun ment for å provosere. Bare fordi jeg har meninger så har jeg dratt det over i det useriøse? Jeg har kun holdt meg til sak og spesifisert mine meninger. Du derimot går nå direkte på meg og sier jeg drar tråden over i det useriøse. Det er bare en måte å endre fokuset fra temaet og over på meg. Jeg vil vel si jeg gjorde meg opp en kjapp formening om deg også, uten at jeg skal utdype det nevneverdig...