PIP
Medlem
Hmm. Det er jo ikke så lenge siden du fikk bilde selv...
Jeg skriver "personer som ikke lar seg identifisere". Jeg har alltid gått under nicket pip - pip.no og hatt link til nettsider og twitter. Hvem som helst kan finne ut hvem jeg er.
Hmm. Det er jo ikke så lenge siden du fikk bilde selv...
Det viktigste er jo klart hva folk skriver. Er det seriøst og etterettelig - altså at det kan bevises/oppgis kilder osv, så spiller det liten rolle om personen vil holde seg anonym eller ikke.
...Hvis ikke er det likestilt med med noen ord risset inn i døren på et offentlig toalett.
Hva får deg til å tro at noen på et forum skulle være mer interessert i dine personlige meninger og ytringer enn noen ord risset inn i døren på et offentlig toalett bare fordi du har et bilde av deg selv, hvis det i det hele tatt er deg selv.
De aller fleste som leser på dette forumet har sikkert aldri møtt deg, og de driter i hva du synes og mener utover at de er enige eller uenige og ønsker å delta (eller ikke) i en debatt på ett internettforum, og for de aller fleste kunne du sikkert hatt et bilde av Russel Brand i stedet uten at de hadde merket noe forskjell!
Jeg vil gå så langt som å si at det å gjemme seg bak et uidentifiserbart nick er en tilværelse for feige mennesker uten ryggrad.
Jeg har også kastet meg på trenden nå. Vil kalle meg semianonym. Jeg synes ingen skal ha noen ting å frykte dersom man har kontroll på seg selv og eier litt skamvett.
Tony
Jeg vil gå så langt som å si at det å gjemme seg bak et uidentifiserbart nick er en tilværelse for feige mennesker uten ryggrad.
Det er vel ikke til å stikke under en stol at det er mosommere å snakke med folk man kan se hvem er eller med folk som gir seg til kjenne på en eller annen måte. Hvis jeg fikk velge ville jeg heller diskutere og snakke med en person uten solbriller istedenfor en person solbriller på. Jeg ville ihvertfall ikke bedt noen om å ta på seg solbriller for at det skal bli lettere å snakke med vedkommende.
Back on track: Jeg har valgt å kaste meg på "trenden" - i alle fall med mitt fantastiske ytre.
Må du ha bilde og navn som referansepunkter for å ta et innlegg seriøst så høres det for meg ut som om problemet er mer på mottagersiden enn på avsendersiden.Personer som ikke lar seg identifisere på noen som helst måte, tar jeg sjeldent veldig seriøst.