Kjapp og trygg hosting for Wordpress

EMD eller EMD+tilleggsord?

Speca

Medlem
Sitter og lurer litt på en ting. Når alle gode TLDs er tatt på ett keyword, hvem løsning vil man gå for?

F.eks så skal jeg registerere ett domene for sykling, så jeg ønsker sykling.com, men det er jo selvsagt tatt. Så søker jeg hos min registrar opp alternative TLDs, og får da opp at sykling.me er tilgjengelig. Men jeg ønsker fortrinnsvis ett .com eller .org domene, så da søker jeg videre, og setter inn ett ekstra keyword, og registrerer at sykkelsiden.com er tilgjengelig.

Spørsmålet er om jeg for SEO bør velge sykkel.me eller sykkelsiden.com?
Sykkel.me gir jo ett EMD (Exact Match Domain), men har en frynsete TLD fremfor sykkelsiden.com.

(Ovenstående er ett hypotetisk eksempel som inneholder registrerte domener, men som dekker mine nisjer svært bra.)
 

Speca

Medlem
Jeg driver med domeneflipping, og har holdt på en stund med longtailed keywords på engelske sider, men har aldri gått for EMDs før ettersom det har vært bortimot umulig med engelske domener, men her er det litt lettere. Altså, målet med norske sider er vedvarende inntekter fra reklame, og ikke flippingen som jeg primært driver med. Ser at det er svært enkelt å kunne få en studentinntekt som er helt grei fra reklame i dette landet.

Om sykkelsiden gir meg to nøkkelord, så er det jo kun ett av ordene jeg ønsker å bygge backlinks med anchortext på. Sykkelsiden er det ingen som søker på i en søkemotor før siden blir kjent.
 

Speca

Medlem
Jepp, jeg ønsker kun å ranke på hovedord da det er der den store mengden av søket ligger da det i hovedsak er søkemotortrafikk uten bruk av PPC jeg ønsker trafikken min fra.

Og iht. nisjer så lurer jeg fælt på hva folk driver med i Norge. Det er jo enklere å nå førsteplass på søkeord som er søkt 40000+ i måneden enn 4000+ i en engelsk nisje, uten bruk av EMD. Men jeg skal forsøke på ett par drøye nisjer som jeg tror er mulig å dominere, men da tror jeg altså at jeg må ha en EMD, evt. ett 10 år + domene.

Har funnet noen svar rundt på andre forumer, og folk er uenige. Men det er visst uansett bedre med en EMD+ som er noen år gammel fremfor EMD som er fersk, så da får jeg kjører en auksjonsscrapper.
 
Topp