Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksisterer "omvendt whois"?

Marita

ordleker
Man kan jo ta whois på domener og sjekke hvem det står registrert på, men kan man gjøre det motsatt? Altså lete opp hvilke domener en person eller et firma eier?

På .no så vil man vel enkelt finne ut det på Bedin, men hva med .com, .net osv?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du har tjenesten for .no-domener som du allerede har nevnt i innlegget ditt. Domaintools.com vet jeg at har en tjeneste for å kunne se alle domener registrert på epost-adresser. Tjenesten er ikke gratis, men du kan jo allikevel se en liten bit av hvordan det funker dersom du kjører en whois hos dem.

Webforumet.no - Web Forumet - Webutvikling, internettmarkedsføring, søkemotoroptimalisering og mye mer - Webforumet.no

I menyen finner du "Email Search" hvor du da kan kan klikke deg inn for og se andre domener. Vel... Du får riktignok ikke se veldig mye uten og betale da. Om det finnes noen gratis alternativer aner jeg ikke.
 

tyr897

Medlem
Noen gratis tjeneste vet jeg ikke om, men jeg kan tenke meg en mulig fremgangsmåte for å finne en del domener dersom du er villig til å investere litt tid.

1) Sjekke opp domener på samme ip
Første google treff gir meg: Reverse IP Lookup - Find Other Web Sites Hosted on a Web Server

2) Sjekke whois informasjon på disse domenene

3) Hvis du er villig til å investere litt mer tid, sjekke interlinking - om flere av de domenene du nå har funnet linker til nye domener. Sjekke eierskap på disse domenene, og starte på nytt igjen på steg 1.

Når jeg tenker meg om hadde det igrunn vært en nyttig tjeneste for å identifisere nettverk. Hvis det er interesse kan jeg vurdere å utvikle det.
 
Topp