Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksempel blikkenslagerfirma - hjelper 301-redirect på seo?

Altberger

Medlem
Hei,

Om man sitter på en bunke relevante seo-tilpassede domener. Rett og slett domener som består av relevante søkeord. Og man har fler enn bare ett domene som ville passet til en site.

Hjelper det om jeg setter opp www.nøkkelord-A.com med 301 redirect til www.nøkkelordB.com for så og avslutte med en 301 som ender i http://nøkkelordB.com

Alle vet jo at om du eier (for eks.) domenet blikkenslagerfirma.no
så får du MYE gratis i Google om noen skulle søke etter; blikkenslagerfirma

Vil jeg med en "kjede" av 301-redirects på flere relevante nøkkelordsdomener som peker til samme site oppnå samme seo effekt som det blikkenslagerfirma.no gjør?
blikkenslagerfirma - Google-søk (se siten med tittel hjem - Domenet fikser jo alt for ham.)

Noen som vet?
 

Altberger

Medlem
"blikkenslagerfirma" er kjempelett å rankere på. Det er nesten bare å lage et nettsted og få 2-3 innlenker, så er du i mål!


Ja det er sikkert sant. Men likefult er det selve domenet som gjør jobben for ham :)

edit; J vet han ikke har innlenker i dag mot nevnte domene da jeg regget det for ham men han har mot det gamle. Så er det satt opp 301 fra det gamle til det nye. Får han da også "overført" alle gamle innlenker slik at det gir lenkejuice til det nye domenet? Men det blir vel ikke riktig type innlenker det? - Den gamle innlenken består jo ikke av det nye nøkkelordet...
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, den har kommet seg opp på en 2. plass nå. :)

Hva får deg til å tro at innlenker mot et gammelt domene skal ha noen som helst verdi på et nytt domene,? annet enn at du kan flytte trafikken fra det gamle domenet til ditt nye domene? Har du fått med deg hvor linken (som faktisk betyr noe) peker?

Se for deg at jeg registrerer domenet apeloff.com. Plutselig ser det ut til at den megapopulære tjenesten Youtube glemmer å fornye sitt domene. Jeg registrerer domenet, og setter opp en 301 redirect til apeloff.com. Høres det da riktig ut at jeg skal få noen fordeler mtp innlenker?
 

Altberger

Medlem
Hehe, den har kommet seg opp på en 2. plass nå. :)

Hva får deg til å tro at innlenker mot et gammelt domene skal ha noen som helst verdi på et nytt domene,? annet enn at du kan flytte trafikken fra det gamle domenet til ditt nye domene? Har du fått med deg hvor linken (som faktisk betyr noe) peker?

Se for deg at jeg registrerer domenet apeloff.com. Plutselig ser det ut til at den megapopulære tjenesten Youtube glemmer å fornye sitt domene. Jeg registrerer domenet, og setter opp en 301 redirect til apeloff.com. Høres det da riktig ut at jeg skal få noen fordeler mtp innlenker?

Nei. D er nettopp d jeg mener (se min edit lengre opp). At han pr i dag ikke har innlenker som hjelper på domenet blikkenslagerfirma.no
D hjelper ikke med lenker til et annet domene. Derfor har han ingen innlenker med blikkenslagerfirma som keyword. Og siden han heller ikke har tittel, meta eller content så gjør det nye domenet hele jobben for ham på akkurat det nøkkelordet (blikkenslagerfirma).
Tror det var det jeg prøvde å si :)
 

picxx

Well-Known Member
En 301 redirekt betyr at siden/innhold er permanent flyttet til en ny side.
M.a.o. den siden det redirektes fra vil ikke ha noen positiv effekt i søkemotorer, annet enn at den forteller at "Hey, siden er ikke lenger her. Her er den nye siden", så selv om du redirecter 1000 domener til et annet, og selv om disse 1000 domenene er aldri så mye relevante vil ikke siden det redirektes til få noen ekstra positiv søkeeffekt av den grunn.

Redirekter du f.eks. mikkemus.com (uten innhold) til bygdastord.com (med innhold) vil ikke bygdastord.com rangere bedre på "mikke mus" av den grunn.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er prat om mye forskjellig her nå.

Litt oppklaring:

- Du får en fordel om nøkkelordet er i domenenavnet? Ja.
- Du kan sende videre lenkejuice med 301? Ja, men du mister 10-20% på veien.
- Du kan registrere domenet nøkkelord1.no og peke det 301 mot et annet domene og få SEO fordeler av det? Nei.
- Du eier videodelenettstedet apeloff.no, kjøper gamle youtube.com og sender youtube.com 301 til apeloff og får SEO fordeler? Ja, enorme fordeler.
 
Topp