Alene i luftslottet
For andre gang, jeg har ikke slengt dritt om låneagenter. Det jeg har sagt er at de ofte bare jobber for en bank, noe som er problematisk i forhold til det budskapet de sender ut. Det er faktisk slik at samtlige offentlige instanser inkludert Forbrukermyndighetene og Finanstilsynet advarer brukerne mot disse agentene p.g.a. at de oftest jobber mot en eller noen få banker, og derfor ikke har det overblikket som er nødvendig for å sikre deg en god rente!
Du kan jo følge denne linken, hvis ikke administratoren ønsker å fjerne også denne, fordi jeg tilfeldigvis jobber i Klikk.no:
Skeptisk til låneagenter - Bonytt - klikk.no
Det denne artikkelen sier, bortsett fra å linke til finansportalen (som jeg allerede har beskrevet hva jeg tenker om), er at brukeren selv bør sjekke priser før man tar direkte kontakt med bankene. Det jeg likte med Penger.no var at jeg først sjekket prisene før jeg sendte søknaden til flere banker som jeg selv valgte!! På den måten fikk jeg sendt søknaden til tre ulike banker med veldig gid rente, før jeg spilte dem opp mot hverandre..
Det er mulig du er uenig med alle som jobber i forbrukerrådet, finanstilsynet og meg, men du er ganske alene i luftslottet ditt!