Jeg er ikke noen ekspert på servere, dns osv., og har googlet rundt en del for å finne ut av mitt lille problem, men jeg får bare krype til korset og spørre her;
Jeg skal sette opp noen egne navnetjenere hos Domeneshop, og har lagt inn ns1.domene.no, ns2.domene.no, n31.domene.no i limposter ("glue records") med ulike IPer, samt korresponderende A records. I WHM har jeg lagt til de samme (ns1.domene.no osv.) under "Basic cPanel and WHM Setup" (assign IP, add A entry osv.), og så restart BIND service.
--------
Når jeg prøver å skifte navnetjenere får jeg dette fra Domeneshop;
Navnetjeneren ns1.domene.no er ikke korrekt satt opp. Den har følgende NS-records i sonefilen for domene.no:
ns1.domene.no ns2.domene.no
Dette stemmer ikke overens med de navnetjenerne du har oppgitt, som er:
ns1.domene.no ns2.domene.no ns3.domene.no
Listen over navnetjenere som du oppgir må være identisk med listen av NS-records som returneres av hver enkelt navnetjener på listen.
------
Noen kloke hoder som kan komme med tips?
Takker
Jeg skal sette opp noen egne navnetjenere hos Domeneshop, og har lagt inn ns1.domene.no, ns2.domene.no, n31.domene.no i limposter ("glue records") med ulike IPer, samt korresponderende A records. I WHM har jeg lagt til de samme (ns1.domene.no osv.) under "Basic cPanel and WHM Setup" (assign IP, add A entry osv.), og så restart BIND service.
--------
Når jeg prøver å skifte navnetjenere får jeg dette fra Domeneshop;
Navnetjeneren ns1.domene.no er ikke korrekt satt opp. Den har følgende NS-records i sonefilen for domene.no:
ns1.domene.no ns2.domene.no
Dette stemmer ikke overens med de navnetjenerne du har oppgitt, som er:
ns1.domene.no ns2.domene.no ns3.domene.no
Listen over navnetjenere som du oppgir må være identisk med listen av NS-records som returneres av hver enkelt navnetjener på listen.
------
Noen kloke hoder som kan komme med tips?
Takker