Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Egen server/host?

seastart

Medlem
Er det noen som har noen tanker rundt det å sette opp egen server for å hoste deg selv, (og andre for den saks skyld)
Er dette vanskelig å sette opp, og hva må i så fall til?

Har en god del sider ute på nett nå, og begynner å tenke på...... hva hvis jeg kan ha en egen server, så slipper jeg å betale en masse for at andre firma skal hoste mine sider.

i allefall en intresant tanke.
 

picxx

Well-Known Member
Personlig ville jeg ikke satt opp en server i et støvete kontor.
Da hadde jeg heller sett på muligheten for collocated hosting, som betyr at du eier serveren, men firmaet tar betalt for strøm+båndbredde. Uansett ville vel en managed dedi løsning vært det optimale, da man slipper å styre med selve serveren og programvaren (med det det medfører) selv, og også får topp support hos de fleste som er seriøse.

Phatservers.net :: Hosting the World :: 1-877-805-6542
ISPrime Managed Services - The Ultimate Hosting Company
Colocation Hosting | Online Streaming Video Media | Fully Managed Services

er tre jeg på det sterkeste kan anbefale om du trenger en seriøs tilbyder.
 

seastart

Medlem
Ja kanskje ikke så dumt det.... men får tenke på det. begynner å bli noen GB på nett etter hvert, og alt koster. husker fra tidligere av da det var en masse nett tilbydere, fleste parten var "kvisete" tennåringer som gjorde seg noen kroner på denne tjeneste, men det var selfølgelig dårlig med support, og jeg regner med de fleste er borte nå.
Det var det som var tanken å kunne hoste meg selv, og på tid spare noen kroner, men vi får se, det er kanskje ikke så lurt.
Det går jo an å spare seg til fant......
Har fiberkabel til huset, så båndbredden skulle ikke være noe problem.

Takker for alle svar. bare kom med flere.
 
Topp