Kjapp og trygg hosting for Wordpress

EAN - barkoder database(r)

hohohoo

Medlem
Noen som vet den beste måten å skaffe seg en slik oversikt på? For å finne databaser over EAN koder/barkoder? Gjelder næringsmidler,, sånn omtrent på bransje. Det nærmeste jeg har kommert er det jeg finner her: Bar Code FAQ Answers
 

hohohoo

Medlem
Oppfølgingsspørsmål. Noen som har et tips til programvare med leser som fungerer bra sammen med PC, for å bygge egen database?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg lagde for noen år siden et verktøy for at montører av brannhemmende tiltak kunne registrere arbeidet.
Siden alt arbeid måtte dokumenteres klistret de fast en lapp med strekkode på og registrerte info'en mha en PDA.
Til det brukte vi altså en Fujitsu Siemens PDA (senere HP), og en barkodeleser (lappene kunne skrives ut mha Free 3 of 9 barkode-font).
Barkodeleseren var en bitteliten scanner fra SocketScan, som har vist seg være UTROLIG gode: de har holdt ut på byggeplassen i snart 8 år.

Jeg ville anbefalt deg å se litt på en løsning med en PDA med socketscanner (Socket Mobile, Handheld Computer, Data Capture, Scanner, Bluetooth, RFID, PDA, Bar Code Scanner).
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ellers... hvis du får tildelt en kode fra GS1 (jeg har en konto), så er det i praksis fritt fram hvordan jeg ønsker å bruke min nummerserie.
EAN-kode 7071347210363 betyr 70 (Norge), 71347 (meg), 21036 (produktkode), 3 (kontrollsiffer). At 21036 betyr pommes frites på oddetalsuker og en Leopard tank resten av året er egentlig mitt valg, så en hel database med alle EAN nr og hva det betyr er nok vanskelig å opprette tenker jeg?
 
Topp