E-postliste

tulling99

Medlem
Da jeg var 16-17 drev jeg en webside med tilhørende nyhetsbrev der jeg hver uke sendte ut en mail til alle subscriberne. Jeg hadde til slutt ca. 10 000 medlemmer. Alle disse hadde lagt inn mailen sin i en html-form og således kommet inn på lista som jeg administrerte fra kontrollpanelet på min daværende host. Dette verktøyet var så ustabilt at jeg til slutt gikk lei.

Nå skal jeg lage et slikt nyhetsbrev/e-postliste igjen, og spørsmålet er således om noen vet om et bra verktøy på nettet for dette? Den må jo klare å sende ut noen ti-tusenvis av mail. Behøver ikke være gratis, så lenge den funker bra.

Skal sende mail til subscriberne med nyheter/oppdateringer en gang i uka eller liknende.

picxx

WF 09
Jeg bruker Aweber til dette, og er godt fornøyd.

Ståle

Medlem
Det virket bra, men jeg syntes dog prisen var litt drøy.

subscribers price per month
10,001 - 25,000 $149

Bruker også aweber og den har fungert knall så langt. Du betaler ikke $149 før du får over 10.000 subscribers. Og når du har fått det burde du lette tjene inn den prisen. :)

picxx

WF 09
Det som er bra med aweber er at ddu mer eller mindre hele tiden har 'aktive' abonnementer.
D.v.s om du sitter med en liste på 10.000 abonnementer må disse verifiseres før de blir lagt til som aktive hos aweber.
Om det er noen som skriver seg på uten å verfisere blir ikke disse lagt til hos aweber.
Alle inaktive abonnementer blir etter 30 dager automatisk slettet hos aweber.
Du kan også automatisk sende ut 'blog broadcast', noe som betyr at du kan sende ut de siste X antall postene til din rss feed...helt uten ekstra kostnad.

Alt i alt vil jeg si at aweber betaler seg inn over tid.
Bedre med 500 'aktive' abonnementer enn med 10.000 som aldri mottar brevet ditt åkkesom.

Knut

Medlem
Denne funksjonen har vel de fleste lister? Altså at man får en mail som man må klikke på en link for å bli lagt til i lsta osv...
Mener å huske at i PHPlist så finnes en funksjon som "vasker" lista hver gang du sender ut en mail også. Sletter de som returnerer en "ikke eksister" mail

picxx

WF 09
Denne funksjonen har vel de fleste lister?

Forskjellen på open source og f.eks. aweber er nok at man i open source kan batch importere lister , mens man hos aweber må få en ny godkjenning for alle man legger til. For noen kan dette være noe negativt, da man ikke bare kan batch laste alle emailer man ønsker, mens det for andre kan være positivt, da man må få en bekreftelse på en aktiv e-mail.

Knut

Medlem
Det du mente ja. :)
Trodde du mente når folk signa seg opp at de måtte godkjenne det bare

picxx

WF 09
Det du mente ja. :)
Trodde du mente når folk signa seg opp at de måtte godkjenne det bare

opt-in er faktisk implentert i norsk lovverk, så om du driver fra norge må du nok kjøre opt-in.

Topp