Dyrt med posten

Saida80

Medlem
Hei :)

Jeg har begynt å sende noen pakker og ble litt overrasket hvor dyrt det er å sende brev eller pakker med posten! kunden synes også det er dyrt selvsagt !

Det jeg lurte på: dere som har drevet med egen bedrift en stund nå, sender dere varene med de vanlige satsene hos posten eller finnes det andre billigere måter å sende på ?

AnneB

Medlem
Hvis du sender med A-post så kan det lønne seg lage en avtale med posten på dette:

1 - Post med blandet format - min for kr 150,-
2 - Småpakker - min for kr 250,-

Da blir det regnet ut en snittpris pr. forsendelse. Når jeg byttet fra frimerker til avtale, lønte det seg helt klart å sende på avtale. Jeg har ikke kontrollregnet på dette det siste året, men regner med at det fremdeles lønner seg framfor frimerker. Det er også enklere å forholde seg til, da alt blir fakturert fra posten - så jeg trenger ikke et lager med frimerker.

Har du fakturaavtale med pakker lønner det seg også framfor å kjøpe på posthuset.

MyPack / Tollpost er rimeligere på pakker enn Posten/bring, men hvis du ikke kan levere direkte til tollpost kommer det et gebyr som spiser opp det du har spart. Postkontorer er ofte lettere å levere på, da de er de fleste steder.

Saida80

Medlem
Takk takk for alle svarene jeg har fått her :) jeg tror jeg skal fortsette med posten en stund i og med jeg ikke sender så mange pakker nå. etter hvert vil jeg spørre de om en bedre pris og sammenligne det med tollpost.:) Det er ingen annen utvei tror jeg :)

Topp