Dyktige freelancere til lave priser, lenketråd!

Epsilon

Medlem
Noen er svært gode på flash, men er ikke så dyktig med vanlig webdesign. Andre kan lage facebook apps men ikke flash etc.

Det er forskjellig hvilke ferdigheter de har, slik som med alle andre =)

Jeg har ikke funnet noen rimelige og gode "all round-reklamebyrå" hittil.

U

Uregistrert

Guest
Gaf

@Epsilon: GAF, som du har nevnt, er såvidt jeg vet en av de beste. Du har vel ikke tilfeldigvis lyst til å dele med oss hvilke brukere du har hatt god erfaring med? Og har du eksempler på arbeid de har gjort for deg?

Sist redigert av en moderator:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har brukt rentacoder.com; en gang var det bra, en gang ikke.
Men det er litt å si "jeg har brukt NAV" - og noen var bra, noen ikke... Det er da ikke mer enn logisk. Sålenge vi ikke vil eller kan dele på akkurat hvilke brukere som er dyktige (og det hadde vært det samme å si til din kollega eller konkurrent: skap du kapre en ansatt, så må du ta John, han er best), så det skjer bare ikke tipper jeg, så har det *egentlig* ikke så mye å si.

Det er veldig vanskelig for meg å bruke noen til å kode - både langt bortifra og her hjemme - fordi det er ingen sak å gjøre det selv (bortsett fra at jeg mangler tid).

Ellers må du gjerne nevne beløpene du er villig til å betale for en time -- USD 10 for en times arbeid.. ikke helt det jeg forbinder med "billig" (men superlativene superbillig strekker egentlig ikke helt til heller).

Jeg er på jakt etter noen som er flink til å illustrere og tegne.. 80-100 nok pr. tegning?

Epsilon

Medlem
Generelt vil jeg si at skal man samarbeide med asiater, så er det veldig lurt å prøve ut kommunikasjonen først. Send gjerne mange flere e-poster enn du ellers ville gjort før du setter i gang prosjektet.

Dersom de har problemer med å kommunisere ville jeg brukt noen andre. Det største problemet , slik jeg ser det, er egentlig kommunikasjon. De fleste indere kan veldig godt engelsk, så det bruker å gå bra. Men det gjelder ikke alle.

Takker for rentacoder lenken pong.
Hvis noen har flere lenker så kom med det.

Altberger

Medlem
Har selv letet aktivt etter utviklere fra lavkostland.

Du må spørre 100 ganger mer, om alt, enn du må spørre om du skal bruke norske. Du må også ha en sabla god prosjektering i forkant.

Møte med kunde.
Skrive prosjektplan
Møte med kunde om planen er korrekt
Endre planen slik at den blir korrekt
Møte med utvikler (Takk skype)
Endre / foreslå endringer i planen som gir bedre resultater.
Møte med kunde med den foreslått justerte prosjektplanen - Innhent akspept! Dødsviktig!
Møte med utvikler for en siste gjennomgang av den endelige planen.
Iverksettelse.

Under utviklingen MÅ de ulike fasene følges løpende opp, i alle fall i begynnelsen. Å bare sitte å vente på all done kan kanskje gi en ubehagelig overraskelse.

Ser det er lenker til steder hvor du poster arbeid men da tror jeg heller på langsiktighet slik at dere opparbeider en felles forståelse av hverandres måte å tenke på.
Du bør også oppdatere din kunde underveis. Slik kan missoppfatninger tas tidligere, samt at du plutselig har fått en mulighet til å presentere en ide som gir mersalg... :)

Er det ingen som tør å poste URL til potensielle firma?
Skjønner jo at de som utvikler har frykt og føler seg truet av dette.

Så derfor blir det kanskje også vanskelig å poste en slik lenke...

Topp