Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dupliserte sider

gjedda63

Medlem
Jeg kikket nettopp på Google webmaster tool og der fant jeg at det var 2 dupliserte title tags. Homepage og homepage med en / etter .com altså .com/
Hvordan får jeg fjernet dette? hvis jeg skriver Disallow:/ i robot text så forsvinner vel indekseringen av hele nettstedet? eller hva? Noen forslag?
 

testdriver

Ha det bra..
Prøv dette i .htaccess:

PHP:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d 
RewriteCond %{REQUEST_URI} !\. 
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/$ 
RewriteRule (.+) /$1/ [R=301,L]

Da (håper jeg..) du skal få redirectet til med "/".
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan får jeg fjernet dette?

Den beste måten vil vel ganske enkelt være å kalle sidene dine for noe annet enn "homepage", om det ikke er det nøkkelordet du vil rangere på selvsagt?
 

gjedda63

Medlem
Den beste måten vil vel ganske enkelt være å kalle sidene dine for noe annet enn "homepage", om det ikke er det nøkkelordet du vil rangere på selvsagt?

Var bare et eksempel. det heter noe annet. f.eks juletreet.com juletreet.com/

Ser ut til at Google plutselig har indeksert 100% mer sider også,dobbelt opp av hver.
 

picxx

Well-Known Member
Ser ut til at Google plutselig har indeksert 100% mer sider også,dobbelt opp av hver.

Om jeg skjønner deg riktig regner jeg med du kjører med "to menyer" (f.eks. både arkiv og kategorier) som er dofollow inn til artiklene. Disse vil da bli indeksert to ganger. Forsøk å gjøre om en av disse "menyene" til nofollow.

Mulig jeg er ute å kjøre nå, da det bare er vill gjetting.
 

gjedda63

Medlem
Fordi det er det det er. Men det betyr ikke at de straffer deg for det.

Stemmer det,rankingen er ikke påvirket. Men likte ikke helt at det plutselig ble indeksert så mye flere sider,mange av dem er kopier. Egentlig er de ikke kopier heller. Det gjelder kun produktsider, dvs jeg har Amazonprodukter og for hvert produkt kan man bla i 33 sider. Teksten på disse sidene er den samme(produktomtalen) og inntil nå har G kun indeksert 1 side. Plutselig har G begynt å indeksere flere av sidene så det oppstår mange like sider,eneste forskjellen er at produktene er forskjellige. Vet ikke om dette skader rankingen etterhvert.
 
Topp