Duplikatinnhold skader IKKE i det hele tatt.. annet enn at de "uorginale" innleggene gjerne ikke blir indeksert.
Jeg gjorde et *ikke frivillig* eksperiment på dette ved at jeg hadde 200 sider på et nettsted, og i templaten i bunnen av sidene hadde jeg en artikkel på ca. 600 ord. Meningen var å ha artikkelen KUN på hovedsiden, men i et svakt øyeblikk ble den med på alle undersider også.
Dette førte ikke til noe annet enn at jeg mistet indekseringen for alle undersidene, mens hovedsiden beholdt plassen sin hos google. Det var ingen drop i PR, heller ikke noe sandboxing av noe slag. 2-3 dager etter at jeg gjorde om templaten til å vise artikkelen kun på hovedsiden igjen, var alle undersider igjen indeksert, med en hyggelig plassering.
Jeg driver også en artikkeldatabase, hvor jeg selv har publisert artikler. Disse artiklene har igjen blitt brukt på søkemotoroptimaliserte sider av andre webmastere.. Artiklene mine, som de har publisert, opplever jeg å få en god del treff fra på siden artikkelen er skrevet for - som igjen er hva artikkelmarkedsføring er ment som, og mange av disse artiklene ligger ute på flere sider, med NØYAKTIG samme innhold. Allikevel ranker alle sammen i søkemotorer, og absolutt ingen har så vidt meg bekjent tatt skade av det.
Det samme gjelder også for utenlandske artikkeldatabaser, som publiserer innhold gjerne på flere 100 sider...
INGEN har noen gang lagt frem noe som helst bevis på at duplikat-innhold skader noen som helst. - Men som det ufrivillige eksperimentet mitt jeg fortalte om over, forsvinner tydeligvis indekseringen om man dupliserer innhold på undersider av ett og samme domene..