Dropshipping uten skatt

skruf

Medlem
Jeg driver en nettbutikk og har endel spørsmål rundt skatteregler.
Sånn det ligger ann nå er at jeg er under startfasen å ikke betaler noen ting, men ser at det er ett potensiale til å tjene litt penger på det å vil veldig gjerne ha alt på det rene.

Men ønsker samtidig å betale minst mulig i skatt, helst ingenting..

Fakta om butikken:
Jeg driver dropshipping fra USA direkte til kunder i Norge.

Jeg bor i utlandet og driver butikken herifra så det eneste forholdet butikken egentlig har til Norge er at den er under ett .no domene registrert på ett enkeltmannsforetak opprettet påmidt navn for dette formålet i tillegg til at kundene mine er Norske.

Vil dette ha noe å si?
Burde jeg kanskje flytte det over på ett internasjonalt domene?
Vil helst ikke dette siden det er lagt endel jobb å penger i SEO på det og jeg ranker på toppen i Google på alt jeg ønsker å ranke på...

Håper noen her kan noe om dette å ønsker å dele gode råd.

skruf

Medlem
Jeg fakturerer ikke kundene, de betaler for varene ved utsjekking i butikken.
Bruker Paypal til dette, Paypal kontoen er registrert på meg privat med norsk adresse.

Men dette kan jo endres hvis det er fordelaktig.

Ole Avranden

utvandret
Om nettbutikken ligger på et .no eller .com eller noe helt annet har ikke noe å si for hvor du skatter. Du sier du bor i utlandet - er du utvandret er du skattepliktig til Norge i tre år, men skatter til det landet du arbeider og bor i.

Har du fremdeles tilknytning til Norge (bolig, jobb, er der mer enn 60 dager i året osv) kan du måtte betale noe (eller mye) skatt til Norge.

- Dette er hovedreglene (sånn cirka...), men det finnes mange unntak, så du må sette deg inn i reglene som gjelder for DITT tilfelle.

Topp