Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping - Leketøy

nilsga

Medlem
Har fått på plass en stabil og skalerbar netthandelsplatform, og har lyst til å utvide businessen med salg av leketøy via dropshipping - I hovedsak RC-leketøy. Jeg har googlet litt, og funnet en del ting man må passe på:

- CE-merking
- Materialer i lekene
- Leveringstider
- .... og sist men ikke minst, priser...

Jeg har tollkreditt, så jeg regner med at så lenge faktura-adresse er riktig på forsendelsen så skal det ikke bli noe problem med fortollingen for kunden.

De rådene jeg har lest peker i retning av å finne en leverandør i UK. Noen som vet om noen leverandører som er til å stole på, eventuelt kilder til hvor man kan finne slike leverandører? Er eSources stedet å oppsøke dem?
 

nilsga

Medlem
Da har jeg snakket med tollvesenet, og det er helt greit å ha en faktura/importør-adresse som står for tollkreditt, og en annen leveringsadresse. Men praktisk er jeg usikker på hvordan det må løses. Fortollingen krever jo dokumentasjon av varens verdi, men de dokumentene vil jeg jo helst ikke skal videresendes til kunden. Optimalt burde de blitt tatt ut av forsendelsen før det ble videresendt sluttkunden...

Well, uansett. Noen som vet om hvor man kan komme i kontakt med seriøse dropp-shippere, helst i Europa?
 

nilsga

Medlem
Det du refererer til var det første svaret jeg fikk, inntil jeg fikk presisert hva jeg egentlig mente. Og da sa vedkommende klart og tydlig at det gikk an å ha forskjellige faktura/importør-adresse og leveringsadresse.
 

HPF

Medlem
I praksis (selv om det ikke er det på papiret) er det jo det som skjer når man gjør som du har planlagt? Lurer litt på om de kan ha misforstått når du ringte og spurte?
Han får levert varen direkte til kunden uten å gå omveien om seg selv.

Jeg gjør det stadig vekk med forskjellig Bill-to og Ship-to addresse. Pakken går da rett til kunden slik at jeg sparer tid og penger i forhold til at pakken først sendes meg og jeg sender videre til kunden. Det er egentlig bare et spørsmål om hvor jeg ønsker pakken levert.

Tollbehandling og momsinnbetaling påvirkes ikke. Tollkreditten min belastes som vanlig og jeg lager en kundefaktura med moms som vanlig så staten får sitt.
 

HPF

Medlem
Takker HPF, det var veldig nyttig info! Hvordan har du løst det i forhold til dokumentasjon på forsendelsen, og hva kjøper får av papirer?
Tollbehandlingen tar faktura som er påklistret pakken, er det flere kopier av dem (eller inni pakken) så får kunden se prisen din. Kan muligens variere med hvem som tollbehandler, noen tar kanskje bare kopi av faktura og sender fakturaen med pakken.
 
Topp