Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drop down - menyelementer ved siden av hverandre

adeneo

Medlem
Jeg har hatt akkurat samme behovet som deg da jeg skulle lage en liste over årstall fra 1970 og frem til i dag på en side, og listen ble altfor lang slik at jeg måtte ha to og to ved siden av hverandre, det er derfor jeg har lest en del om dette :D

CSS colums er støttet som du ser i alle nettlesere bortsett fra IE, som ikke ser ut til å ha noen lignende filtere eller noe annet, ikke engang i IE9.

Den første løsningen med nth-child har støtte nå i alle nye nettlesere, bortsett fra at Opera har valgt begrense til 127 (selv om man bruker odd/even så stopper det på 127), som jeg nevnte i en annen tråd og fikk smertefullt erfare da jeg skulle lage en sjakkmønstret bakgrunn til noe bildegreier jeg holdt på med for noen måneder siden og fikk den geniale ideen å etterligne slike hvite og grårutete bakgrunner man finner i tegneprogrammer, og ikke fikk lov til å lage fler enn 127 ruter Opera, og ikke kunne finne noe dokumentasjon på hvorfor før jeg fant en bitteliten notis gjemt bort på Opera's DEV sider etter timesvis med lesing.

nth-child ble introdusert i alle de store nettleserne i 2003, unntatt IE, som først implementerte nth-child i IE9, slik at det er ikke støtte for noe slikt i det hele tatt i IE8.

Løsningen for IE6-8 (hvis det skulle være viktig) er å sette CSS med nth-child i jQuery istedet for direkte i CSS fil, ettersom jQuery ordner opp litt på bakrommet slik at nth-child virker i alle nettlesere.
 
Sist redigert:
Topp