Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drop down - menyelementer ved siden av hverandre

tomalex

Medlem
Hei. Nå er jeg ganske så ny med det meste, 2 uker inn i koding og design / alt mulig egentlig. Men refererer du kanskje til en MEGA drop-down? jeg tror at med en mega dropdown ville du fått 20 linker fint satt opp uten å bruke halve nettsiden for navigering. :)

Si fra om jeg er langt ute på bærtur, Og det faktum at Wordpress muligens kan være annerledes.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det ser bra ut Torstein og tomalex. Eneste aberet er vel at linkene på submenyen ikke legger seg automatiskinn i ny kolonne når første kolonne er full. Men det løses vel ved å bruke noe ala dette i hver kolonne?:

global $post;
$myposts = get_posts('numberposts=8&offset=8&category=20');
foreach($myposts as $post) :

global $post;
$myposts = get_posts('numberposts=8&offset=16&category=20');
foreach($myposts as $post) :

osv.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
hmmm... ja, må vel bli noe sånt, men egentlig bør du jo kunne "helautomatisere" det, altså at du først legger inn en variabel, og deretter, for hver gang den koden kjøres, legger til f.x. 8 og hvis det er flere menyvalg igjen, går tilbake til start, legger til 8 og en ny kolonne, osv.

Har du begynt å gå litt dypere inn i wp i det siste tonny? syns jeg har sett mer sånt som dette fra deg i det siste?
 
Sist redigert:

tomalex

Medlem
Siden jeg er helt blank, så løste du vel dette med php? isåfall, disse linkene dine kan fint bli løst med litt css magi også. Men begynner å få for meg det at php er visst veien å gå..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Siden jeg er helt blank, så løste du vel dette med php? isåfall, disse linkene dine kan fint bli løst med litt css magi også. Men begynner å få for meg det at php er visst veien å gå..

Php sørger bare for å "finne fram" de korrekte linkene osv, tomalex, man bruker fremdeles css (og evt som her - jquery) for å gjøre dem pene, få plassert dem riktig, osv ;)
 

adeneo

Medlem
Bare hyggelige det!

Vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det i går, men det er en annen måte å gjøre det på også, eksempel : fele
 
Topp