Kjapp og trygg hosting for Wordpress

driver jeg med ulovlig overbelastning?

Oysteinkn

Medlem
driver jeg med ulovlig overbelastning av servere?

jeg har en nettside som høster inn nyheter fra flere kilder én gang per minutt. Den henter nyhetene via RSS-feeden til nettavisene. Jeg har sjekket at jeg har lov til å bruke rssen til de jeg bruker fra, men kom til å tenke på om det er noen regler på hvor ofte jeg kan automatisk belaste derers servere.

Er det noen som vet? :)

EDIT: Har forresten merket at en av nettavisene blokkerer IPen min i 12 timer eller noe etter et hvis antall hentinger
 
Sist redigert:

Oysteinkn

Medlem
Har lite lyst til å oppdatere sjeldenere siden hele poenget med nettsiden er å levere siste nytt helt oppdatert. Får vel ta en e-postrunde for å være på den sikre siden.

Men fikk ikke svar på om det er noe bestem regelverk rundt dette..
 

tyr897

Medlem
Regelverk? Nei. Det er opp til hver enkelt side hva dem finner seg i ganske enkelt.

Ta og send noen mailer, så kanskje du kan få en hvitlisting. Om du ikke allerede gjør det; benytt også caching headerne slik at du ikke drar ned hele RSSen hvert minutt uten at det har skjedd noen endringer. Slikt blir fort lite populært.
 

Oysteinkn

Medlem
Tusen takk for det tipset om caching! Er ikke helt sikker på hvordan jeg setter det opp, men finner det vel fort ut :)

Forstår godt at det kan bli upopulært, men jeg prøver jo bare å skaffe de trafikk til sine nettsider så tror/håper de sier det er greit når jeg spør. I tillegg er det jo ikke så altfor mye belastning jeg gjør, hvertfall ikke når jeg enabler caching
 
Sist redigert:
Topp