Knut Hunderi
Medlem
Ok. Kom over en litt merkelig sak her nå. Tidligere i dag fyrte jeg opp flere AdWords-kampanjer. Jeg synes statistikk er gøy, så jeg følger litt ekstra med.
I analyseprogrammet mitt (ikke Analytics) kom jeg over følgende:
Her er det trykket to ganger på to forskjellige annonser jeg kjører på en hjemmeside (ja, det er annonsene det er trykket på siden inngangs-URL'ene er helt nye og ikke indeksert i Google ennå). ISP'en er som dere ser... Google, samme IP, men forskjellige enheter.
PS! Besøkende fra f.eks Norge står det gjerne cdi, telenormobil etc som ISP.
IP check viser at ISP er Google Inc.
Og på toppen av det er annonsene satt til å kun vises i to bestemte fylker i Norge. Ovennevnte er fra USA, California, Google Inc. En crawler bruker heller ikke Android eller IE
Er jeg litt paranoid nå, eller driver Google og trykker på annonsene mine?
I analyseprogrammet mitt (ikke Analytics) kom jeg over følgende:
Her er det trykket to ganger på to forskjellige annonser jeg kjører på en hjemmeside (ja, det er annonsene det er trykket på siden inngangs-URL'ene er helt nye og ikke indeksert i Google ennå). ISP'en er som dere ser... Google, samme IP, men forskjellige enheter.
PS! Besøkende fra f.eks Norge står det gjerne cdi, telenormobil etc som ISP.
IP check viser at ISP er Google Inc.
Og på toppen av det er annonsene satt til å kun vises i to bestemte fylker i Norge. Ovennevnte er fra USA, California, Google Inc. En crawler bruker heller ikke Android eller IE
Er jeg litt paranoid nå, eller driver Google og trykker på annonsene mine?