Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Driver Google og trykker på AdWords-kampanjene mine? ;)

Ok. Kom over en litt merkelig sak her nå. Tidligere i dag fyrte jeg opp flere AdWords-kampanjer. Jeg synes statistikk er gøy, så jeg følger litt ekstra med.

I analyseprogrammet mitt (ikke Analytics) kom jeg over følgende:
google-push.jpg
Her er det trykket to ganger på to forskjellige annonser jeg kjører på en hjemmeside (ja, det er annonsene det er trykket på siden inngangs-URL'ene er helt nye og ikke indeksert i Google ennå). ISP'en er som dere ser... Google, samme IP, men forskjellige enheter.
PS! Besøkende fra f.eks Norge står det gjerne cdi, telenormobil etc som ISP.
IP check viser at ISP er Google Inc.

Og på toppen av det er annonsene satt til å kun vises i to bestemte fylker i Norge. Ovennevnte er fra USA, California, Google Inc. En crawler bruker heller ikke Android eller IE :p

Er jeg litt paranoid nå, eller driver Google og trykker på annonsene mine? ;)
 

Ole Avranden

utvandret
Google driver og fikler med bots som simulerer nettbruk IRL. (Leser siden som en nettleser, med javascript, css +++) Det kan være de botene som har vært ute og klikket på annonsene.
 
Ok. Kom over en litt merkelig sak her nå. Tidligere i dag fyrte jeg opp flere AdWords-kampanjer. Jeg synes statistikk er gøy, så jeg følger litt ekstra med.

I analyseprogrammet mitt (ikke Analytics) kom jeg over følgende:
Vis vedlegget 759
Her er det trykket to ganger på to forskjellige annonser jeg kjører på en hjemmeside (ja, det er annonsene det er trykket på siden inngangs-URL'ene er helt nye og ikke indeksert i Google ennå). ISP'en er som dere ser... Google, samme IP, men forskjellige enheter.
PS! Besøkende fra f.eks Norge står det gjerne cdi, telenormobil etc som ISP.
IP check viser at ISP er Google Inc.

Og på toppen av det er annonsene satt til å kun vises i to bestemte fylker i Norge. Ovennevnte er fra USA, California, Google Inc. En crawler bruker heller ikke Android eller IE :p

Er jeg litt paranoid nå, eller driver Google og trykker på annonsene mine? ;)

Altså, hvilken nettleser som brukes kan manipuleres og gjøres ofte. Du kan jo stille inn nettleseren din til å identifisere seg som en hvilken som helst annen nettleser. Så OS eller nettleser behøver ikke å si så mye. Men om dette er en helt ny side må jo google gå gjennom alle linker og innhold. Når du sender inn sider til indeksering kan du jo velge om den skal følge linker eller ikke.

Tviler på at det er noe farlig, får ofte 1-2 klikk hos både facebook og google før annonsen er godkjent eller aktiv.
 
Vell... Den PC'en fra Google fortsetter å klikke på mine adwords-kampanjer og har klikket på alle annonsene mine hver eneste dag siden jeg startet Adwords-kampanjen for en uke siden.
Dette gjelder også kampanjene til mine kunder.
Annonsene er satt opp til å kun vises i spesifikke fylker også.

What to do? Sende dem en mail og be de slutte å trykke på mine annonser? Koster meg tross alt 10-25kr hver gang de trykker.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hvis du går inn på Adwords-kontoen (Billing --> Transaction history), så vil du kanskje se endel "Invalid activity" som er trukket fra?
 

NilsF

Medlem
Samsvarer statistikken fra analyseprogrammet med antall klikk AdWords fakturerer deg for?

Trådstarter nevner at annonsene kjører på "en hjemmeside". Hvis det betyr at problemet utelukkende er relatert til en bestemt nettside, så kanskje nettstedseier er en "luring" som klikker på annonser på sin egen nettside via en eller annen Proxy..? (Inntil han blir bannet av Google). :rolleyes:
 
Topp