Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drive et firma i sør-amerika (Peru)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Har i det siste jobbet mye med noen folk fra Peru (byen Lima), og har begynt å leke med tanken på å starte opp et firma der nede og hyre inn dem hele bunten og selge outsource tjenester i Norge. Prisene på å starte et firma der nede rankerer fra $300 til $400. Du kan leie et fint, sentralt og gjennomsnittelig stort kontor for $300 til $600 der nede.

En gjennomsnittelig lønning der nede er på $500-1500.

Jeg tror jeg fint skulle klart å levere dem nok oppdrag til å betale alle utgifter ved å ha et firma der nede, og samtidig sitte igjen med overskudd. Det eneste jeg lurer på er hvorvidt det i lengden vil fungere å være medeier for et firma i Peru..

Så derfor lurer jeg på om noen her har noe erfaring med å være medeier i et aktivt firma med ansatte, som ligger mange tidssoner unna?
 

sKrud

Meget sliten student
Har lekt litt med denne tanken selv en stund.. Å har vell ennå ikke helt slått den fra meg.. Men et at de største problemene med å gjøre dette er jo i all hovedsak språk, språk og språk. For om du skal kunne drive denne siden går jeg ut i fra at det er norske bedrifter du skal ha som kundegruppe.. Har også undersøkt litt hvordan dette blir helt skattemessig og lovmessig.. Så ser det ut som om dette overskuddet bare skal beskattes på lik linje med all annen inntekt..

Men husk at det er utrolig langt fra Peru og til lille oslo.. Så ikke gå i noen felle med å sende dem 100K til nye kontormøbler etc. .. Jeg ville nok heller bare leid inn en liten gjeng, som var ansatt i et firma fra før. På denne måten slipper du å ha fastekostnader i den grad du vil få om du ansetter 5stk som jobber 10 timer for deg vær eneste dag.

jaja..er litt for tidlig for meg å dra opp noen lover idag.. får se om jeg får tatt det litt seinere ut på kvelden.. Uansett lykke til.. Å bare si i fra om du ønsker å ha flere investorer på ditt lag.

-morten
 
Topp