En aldri så liten oppdatering i min ferd mot eget affiliate-program:
Jeg posta annonse på Face der jeg søkte etter folk som kunne tenke seg å jobbe litt hjemmefra. Denne ble postet i 2 forskjellige grupper med ca 20.000 medlemmer til sammen. Mange interesserte, men de nærmest snur i døra når de får vite hva det er. Jeg endte opp med å måtte forsvare meg for en innbitt kidd på 17 fordi hun trodde det var pyramidesalg. Snedig hvordan det er min feil at folk ikke forstår konseptet "affiliate-markedsføring" selv når de får forklart hva det er.
Var andre som også reagerte, syntes det virka tvilsomt.
Skal man bare innse at det er håpløst å henvende seg til folk som ikke har peiling, eller skal man pushe on? Hvordan i huleste skal man få tak i folk til å gjøre denne delen av markedsføringa når man ikke får tilgang på nettverkene og når man må forsvare seg og forklare seg for folk som ikke aner hva du snakker om?
Eller har jeg blingsa HELT med svarposten jeg sendte til de interesserte? Den var jo ment som så kort info som mulig, og så ut som følger:
------------------
Heisann!
Jeg driver et todelt datafirma, og jobben går ut på at man får prosenter av omsetning for alle kunder man sender til firmaet.
De ene delen av firmaet består av vanlig datareparasjonstjenester (hardware, fjerning av virus, ordning av nettverk etc) - dette tilbys kun lokalt, på Steinkjer, Inderøy, Levanger og Verdal. Den andre delen består i å tilby dataredningstjenester fra feks ødelagte minnepenner til personer fra hele landet. Det er nok sistnevnte man kan tjene mest på om man feks blogger, siden man da nok har lesere fra hele landet, men om man har mange lokale lesere eller om man er interessert i å gjøre egen lokal markedsføring skal det også gå an å tjene en del på de lokale datatjenestene. Det er ingen begrensninger på markedsføringsteknikkene man velger å bruke - grensen går ved alle former for spam, men gjelder ikke feks flyers i postkassene til folk (all den tid det ikke er klistret opp en lapp der det står "Uadressert reklame uønsket").
Prosenten man får er 10% av alle salg. Gjennomsnittsfortjeneste per kunde vil da for generelle datatjenester bli rundt 120 kr (pris avhenger av hvor stort problemet deres er), mens gjennomsnittsfortjenesten på redning av data fra feks minnepenner vil ligge på ca 200 kr.
Bloggere vil få et skjema som de kan legge på nettsiden sin (dette gjelder kun dataredning, ikke generelle datatjenester), og der er bloggers navn etc påskrevet. Når skjema da sendes til firmaets adresse sammen med feks minnepenn, vil skjemaet fungere som sporing slik at riktig person får utbetalt pengene.
Om man gjør dette utenom nettside må man selv holde oversikt over personer man tipser om firmaets tjenester - disses navn (og helst også adresser og tlf-nr) må skrives ned i et Word-dokument og sendes til firmaets mailadresse i slutten av hver måned. Der vil listen bli sett over og man vil da få betalt for alle som har blitt betalende kunder. Dette går også et stykke frem i tid - om det kommer kunder som fikk høre om firmaet via en av partnerne, vil man også få betalt for disse om disse blir kunder innen 1 mnd. etter at de fikk høre om firmaet. Utbetalinger vil skje rundt den 20 i hver måned; man vil da få betalt for det man tjente i hele måneden før.
Det er om og gjøre at partnerne tjener mest mulig, for det betyr at firmaet får mest mulig oppdrag. For rette person(er) kan det da være greit med å penger å tjene på relativt lite jobb.
Firmaets nettsider:
Datahjemmehjelpen | Datahjelp for Mosvik, Inderøy, Verdal, Levanger og Skogn
Datagjenoppretting.net
Mvh Lars
###
Var dette SÅ dårlig skrevet da, eller er det alle andre som feiler noe likevel? Heheh....