Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drift midlertidig nedlagt

Keanu

Geek
Jeg har behov for å lufte litt frustrasjon mens jeg drukner sorgene i en pils.

I dag hadde jeg en hel masse på timeplanen, det er jo tross alt snart tid for julehandel. Men når jeg starter PC'en etter å ha hentet meg kaffe kommer det fryktede fraværet av lyd fra maskinen. Viftene starter i noen sekunder, så er det som om PC'en leker at den er i det ytre rom. *Facepalm*

Jeg vet at null piping som oftest betyr feil med strømforsyninga, og går i gang med å støvsuge og sjekke PC og strømforsyning. "Warranty void if seal is broken". Nok hybelkaniner til å lage en vintervarm, om noe utrendy og grå, genser havner i støvsugeren. Setter sammen og får samme respons fra PC'en som ruller på gulvet (Laughing).

Stikker til en venn og stjeler strømforsyninga hans for noen timer, og bekrefter det jeg frykter. Den har tatt kveld og reist til den noe irriterende himmelen av støyende PSU'er. Greit, her må man vel investere i ny. Reiser til kommunesenteret og sjekker lokale butikker, men her selges selvsagt ikke strømforsyninger. Kanskje jeg vil ha en flunkende ny Packard Bell-PC, som kommer med strømforsyning, til blodpris? NEI, det lærte jeg da for mange år siden da konfirmasjonspengene brant i lommene.

Fordeler med å bo i bygde-Norge? Frisk luft, fjord og fjell. Ulempen? Verken fjord eller fjell tilbyr meg strømforsyning til å blåse den friske luften gjennom. Svaret blir komplett.no, og jeg har forhåpentligvis strømforsyning på lørdag. Men jeg bor virkelig på bygda, så mest trolig gidder ikke Posten levere pakker hit på helg, så det blir mandag.

Frem til mandag har jeg altså en Acer Aspire One A110 med 512 MB ram og 8 GB harddisk å jobbe med. Bærbaren har broren min stukket av med, jeg har jo tross alt stasjonær som jeg konstant bruker. I tillegg har Aspire One-netbooken både problemer med korttidshukommelsen og tastatur-CPU-koordinasjonen, som gjør det omtrent ubrukelig til noen annet en "terminal". "Hello irssi"!

Cool story, bro! Dette var vel mest for å lufte litt frustrasjon, men kunne vært morsomt å hørt om andre har hatt problemer som har satt de ut av spill fra jobben?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Oh ja, jeg reiste på ferie for 2,5 uke siden. På dag 3 takket min forrige laptop for seg. Bra for ferien, ikke for meg nå da det har blitt en del ekstra nå :p
Så nå er jeg på jakt etter et verktøy som kan lese registry-filer direkte ;)
 

Nutz

Med lem
...mine dypeste medfølelser.

Sjekk opp noen damer i "bygda" som har PC.. Sjarmer deg inn på datarommet. :D
 

allegretto

Medlem
Sjekket om harddisken(e) funker? Jeg opplevde omtrent det samme... og så viste det seg at begge diskene hadde tatt kvelden....
 

Keanu

Geek
Sjekket om harddisken(e) funker? Jeg opplevde omtrent det samme... og så viste det seg at begge diskene hadde tatt kvelden....

Harddiskene funker. Alt fungerte fint når jeg satte i ny strømforsyning. Men den er kun på kortvarlig lån, og alt levert tilbake.

Har heldigvis det meste av nødvendige dokumenter i Dropbox, så jeg får bruke dagene fremover på skriving. Dessverre bruker netbooken 10 sek for å alt-tabbe fra emacs til firefox.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hadde sammeproblem med strømforsyning her og mistet en dags arbeid. Det tar jo bare 1 time inkl. kjøre og kjøpe ny å skifte strømforsyning, men det tar 5 timer å finne ut at det er den som har streiket...
Så tar det forresten en time ekstra å kjøpe strømforsyning fordi Tønsberg har norges beste kaffebar, Paradis på Kaldnes Brygge, de sleger hjemmelaget italiensk iskrem også (og ja, den er like bra som Tim Wendelboe sin i Oslo, og så får kjæresten min kaffe mocca der, det gjør hun ikke hos puritaneren Wendelboe).
 

Knut

Medlem
Og den billige reservemaskina som dere kjøpte på Elkjøp til 3 tusenlapper som er så kjekk å ha når jobb pc'n går i stå da? Hjelper lite med all verdens backup så lenge man ikke har noe å åpne backupfilene med :D :D
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg hadde tenkt å kjøpe 2 stk av samme maskin, så når maskinen ryker kan jeg stappe harddisken i nr. 2 - Norsk tid er dyrt.
Ellers kom @Fredrik den gangen jeg klagde på fb med en tips å ta ut batteriet (laptop da) og prøve uten den (dessverre hjalp det ikke men det var en god tips for det).
 
Topp