Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dreamhost Private Server

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har i hovedsak hatt nettsteder hos Dreamhost og Domeneshop.

I forrige uke fikk jeg e-post fra både Dreamhost og Domeneshop om at jeg tøyde strikken med hensyn til CPU-bruk (Dreamhost har en grense på 30 CPU-minutter pr døgn).

Det er med andre ord på tide
a) å enten oppgradere til Dreamhost Private Server eller
b) å bytte til en annen webhotelltilbyder.

Jeg tror det var Keanu som skrev at han ikke stoler på webhotelltilbydere som tilbyr "ubegrensede" webhotell, og det kan jeg herved skrive under på. Masse diskplass og masse båndbredde blir bare teoretiske løfter så lenge man ikke kan bruke den CPU-tiden man behøver for faktisk å skuffe dataene ut fra webhotellet.

Mine spørsmål til dere, kjære venner, blir da følgende:
1) Har dere erfaring med Dreamhost Private Server?
1.1) Isåfall -- hvilken erfaring?
1.1.1) Hvis positiv erfaring: Hvor mye RAM bør man kjøpe? Er 150 MB nok? Jeg ser at dette fort kan bli dyrt.
2) Er det andre, fornuftige webhotelltilbydere som er aktuelle i prisklassen under USD 200 pr måned? Gjerne en VPS-løsning.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Kvifor dille med VPS? Hopp på en dedikert boks frå leaseweb. Du får dei fra 30-40EUR og oppover per måned, avhengig av trafikknivået. For 200$ får du rimelig heftig boks...
En egen server for €30-40 pr måned? Er det sant? Jeg sjekker dette ASAP...

Edit (10 minutter seinere): Dette var et innmari godt tips, Vidarlo. Dette er faktisk alt man behøver.
 
Sist redigert:

Santo

Active Member
Kvifor dille med VPS? Hopp på en dedikert boks frå leaseweb. Du får dei fra 30-40EUR og oppover per måned, avhengig av trafikknivået. For 200$ får du rimelig heftig boks...

Men er det ikke litt "risky" å ha en egen dedikert server om man i utgangspunktet ikke har drevet for mye med drift av servere?

Må man ikke da hele tiden selv passe på at man har de nyeste patcher og oppgraderinger, samt sørge for optimale oppsett for å forhindre hacking/angrep, osv.?

Jeg har forøvrig lenge ønsket en egen boks, men har hver gang gått bort fra det pga. nettopp bekymringer for dette.
 

vidarlo

Apache-junkie
Men er det ikke litt "risky" å ha en egen dedikert server om man i utgangspunktet ikke har drevet for mye med drift av servere?

Må man ikke da hele tiden selv passe på at man har de nyeste patcher og oppgraderinger, samt sørge for optimale oppsett for å forhindre hacking/angrep, osv.?

Jeg har forøvrig lenge ønsket en egen boks, men har hver gang gått bort fra det pga. nettopp bekymringer for dette.
Joda, du bør patche den. Det er ikkje veldig mykje arbeid, men det kan vere lurt å få nokon til å ta driftinga av den. Ofte blir det billigere enn slike ting som DH sitt tilbud...

Send meg en PM med behov så kan eg gi deg en pris på drifting.
 

picxx

Well-Known Member
Ofte blir det billigere enn slike ting som DH sitt tilbud...

Det skal ikke så mye til.
Sist jeg snakket med DH skulle de ha over $400/mnd. for en dedikert server.
Skjønner fort hva de tjener pengene sine på da ja .. :D
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Det skal ikke så mye til.
Sist jeg snakket med DH skulle de ha over $400/mnd. for en dedikert server.
Skjønner fort hva de tjener pengene sine på da ja .. :D
Den kortsiktige nødløsningen min ble å kjøpe en Dreamhost Private Server med ca 550 MB RAM til ca $60 pr måned. Plutselig var ikke Dreamhost så billig lenger...

Det skal sies at oppgraderingen gikk raskt og smertefritt, men med en kjip smak i munnen.

Nå er jeg klar for å handle hos Leaseweb. Men hvilken server skal jeg velge?

Jeg har sett på denne konfigurasjonen:

Server: EverCase ECR9130
Remote Power Management: Remote Power Management
Server Control Panel: Cpanel + Fantastico (Unlimited Domains) (Debian is not supported)
Special: 30-day Money Back Guarantee
RAM: 2GB DDR2
Uplink Port: 1 x 100Mbps Full-Duplex
IP: 2
Operating System : Debian
CPU: Intel 1x Core Duo T2450
Harddisk: 1 x 160GB SATA II
Volume Connectivity: 2000GB data traffic
Contract term: 3 months

Dette koster €81,50/måned.

Trenger jeg noe mer? Er CPanel det beste kontrollpanelet, eller skal jeg heller velge Plesk? Må jeg installere noe selv, eller er Linux, Mysql og PHP ferdig installert? (Ja, om 14 dager er jeg flau over at jeg stilte disse spørsmålene. Jeg vet det. Men akkurat nå er jeg utrolig blank.)

På forhånd takk for hjelpen, godtfolk.
 

vidarlo

Apache-junkie
Tja, express server med 1-2GB ram burde holde plenty med mindre du hoster store sites... Så høres ut som overkill det der.

IMHO suger alle kontrollpanel heilt vanvittig hardt, og det er ikkje lange tida det tar å lære seg å redigere konfigfilene for hand.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Du har bestemt deg for leaseweb?

ManageMyServices | Total Care, Total Quality, Total Control er mitt valg, jeg har server der. Rask service, fin oppetid og med cPanel koster det $110/mnd. Den er managed. Kan du ikke serverdrift så bruk cPanel.
Blås i om det suger litt ressurser, det er en god del jobb å tilegne seg vidarlo sin kunnskap.
Fantastisk bra tips, Brukernavn! Takker.

Jeg kan absolutt ingenting om serverdrift, og må ha
a) managed og
b) cPanel e.l.

USD 110/mnd høres ut som en veldig grei deal. Skal sjekke dette ut! Kanskje jeg velger både ManageMyServices og Leaseweb bare for å se det litt an? Dreamhost- og Domeneshop-kontiene beholder jeg inntil videre.

Igjen -- takk for god respons.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ja -- jeg behøver Zend Optimizer. Ja -- jeg behøver Curl. Og ja -- jeg behøver sikkert flere tredjepartsprogrammer etterhvert. Digg at dette installeres av ManageMyServices...
 
Topp